افغانستان

گاردین: سرباز استرالیایی که از یک پای مصنوعی متعلق به یکی از طالبان کشته شده “آبجو” می‌نوشند.

گاردین تصویری از نیروهای ویژه استرالیایی را منتشر کرده که از یک پای مصنوعی متعلق به یکی از اعضای طالبان که کشته شده “آبجو” می‌نوشند.

‎به نوشته این روزنامه، این پای مصنوعی مربوط به یک نفر از اعضای گروه طالبان است که در سال ۲۰۰۹ در شهر ترین کوت ولایت اروزگان افغانستان کشته شد.

برخی از سربازان می‌گویند که افسران در سطوح بالا این عملکرد سربازان را تحمل می‌کردند و حتی برخی از آنها در این رفتارها دخیل بودند. این پای مصنوعی ممکن است یک غنیمت جنگی پنداشته شود که سربازان استرالیایی اجازه برداشتن آن از میدان جنگ را نداشتند، چه رسد که آن را نگه دارند

 

‎هفته گذشته نیز سخنگوی وزارت خارجه چین عکسی درباره بد رفتاری سربازان استرالیایی با غیر نظامیان در افغانستان منتشر کرد که خبرساز شد.

‎‎وزارت خارجه افغانستان هم با انتشار بیانیه‌ای گفته که تحقیقات درباره این عکس را آغاز کرده و همچنین با دولت استرالیا در مورد “رفتار نامناسب سربازان این کشور با افغان‌ها تحقیقات مشترک را آغاز کرده است.”

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا