جهانعلم

رمدسیور، نخستین و تنها داروی مورد تایید برای ویروس کرونا در آمریکا معرفی شد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا روز «پنجشنبه ۱ عقرب» داروی ضد ویروسی رمدسیویر، تولیدی شرکت گیلئاد را برای درمان بیماری مبتلا به کووید-۱۹ که در بیمارستان بستری هستند، تایید و آن را به‌عنوان نخستین و تنها داروی مورد تایید برای این بیماری در ایالات متحده آمریکا معرفی کرد.

رمدسیویر که دارویی تزریقی به داخل رگ است یکی از داروهایی بود که برای درمان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در طول درمان کووید-۱۹ مورد استفاده قرار گرفت. این دارو با مهار ماده‌ای که ویروس برای افزایش تعداد از آن استفاده می‌کند، کارایی دارد. متخصصان نسبت به استفاده همزمان این دارو با داروی هیدروکسی کلروکین هشدار می‌دهند چراکه می‌تواند اثر بخشی آن را مهار کند.

تایید رسمی سازمان غذا و داروی آمریکا ساعاتی قبل از مناظره نهایی انتخاباتی دونالد ترامپ با رقیب دموکرات او یعنی جو بایدن صورت گرفت.

رمدسیویر با مجوز استفاده اضطراری سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا پس از آنکه مطالعات نشان داد که این دارو می‌تواند پنج روز دوره درمان را کاهش دهد، از ماه مه در دسترس است. طبق مطالعات صورت گرفته روی افراد مبتلا به نوع شدید کووید-۱۹ دوره درمان آن‌ها با استفاده از این دارو به طور متوسط از ۱۵ روز به ۱۰ روز کاهش پیدا کرده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا