افغانستان

برای جلوگیری از فساد، عدد ۳۹ از چرخه‌ی توزیع پلیت‌های موتر حذف می‌شود

امرالله صالح، معاون نخست ریاست‌جمهوری کشور می‌گوید که عدد ۳۹ از چرخه‌ی توزیع نمبرپلیت‌ها برای موتر در سراسر افغانستان برای همیشه حذف می‌شود.

آقای صالح امروز «پنج‌شنبه، ۲۵ جدی» در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود گفته است: «از اینکه عدد ۳۹ به گاوشیری برای بعضی از افراد مخل و کارشکن تبدیل شده است، به ریاست ترافیک هدایت داده می‌شود که در توزیع پلیت برای موترها در سراسر افغانستان این عدد را برای ابد حذف کنند.»

به گفته‌ی او، به‌خاطر عبور از نمبرپلیت با عدد ۳۹ و اباورزی از خذ پلیت با این عدد، تعدادی از مراجعه‌کنندگان در ریاست ترافیک تا «۳۰۰ دالر» امریکایی رشوه می‌داده‌اند. معاون نخست ریاست‌جمهوری اما افزوده است که در این مورد ثبوت ندارد، ولی این معضله «واقعی» است.

او گفته است که این موضوع را به مقام ریاست‌جمهوری افغانستان پیشنهاد می‌کند. آقای صالح در ادامه تأکید کرده است که سر از روز شنبه‌ی هفته‌ی آینده (۲۷ جدی) نباید کسی به‌خاطر عدد ۳۹ سرگردان و یا مجبور به رشوه‌دهی شود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا