افغانستان

برنامه جهانی غذا: به بیش از هفت میلیون تن در افغانستان کمک‌ کردیم

برنامه جهانی غذا می‌گوید که با وجود شرایط اقلیمی دشوار ناشی از برف‌باری و باران شدید، در ماه فبروری به بیش از ۷.۱ میلیون نیازمند در سراسر افغانستان کمک‌های نقدی و غیرنقدی کرده است.

این نهاد روز پنج‌شنبه، ۲ حمل با نشر اعلامیه‌ای گفته که در ماه فبروری حدود ۳۱ هزار تُن مواد غذایی و ۱۷.۱ میلیون دالر برای نیازمندان در کشور توزیع شده است.

بربنیاد اعلامیه برنامه جهانی غذا، بیش‌تر مناطق کشور در ماه فبروری گواه بارش شدید برف بود که تهدیدی برای مواشی و خانواده‌های ساکن در این مناطق محسوب می‌شد.

افزون بر این، بسیاری از جاده‌ها و بزرگ‌راه‌ها نیز بسته شده بودند که سبب تأخیر ترافیک از جمله کاروان‌های این اداره شده است.

به گفته برنامه جهانی غذا، برای پیش‌برد برنامه‌های امدادرسانی‌اش در ماه‌های مارچ تا آگست امسال به ۶۵۷ میلیون بودجه نیاز دارد.

بربنیاد آمارها، در سال روان میلادی، ۲۳.۷ میلیون تن در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز خواهند داشت.

بر اساس طرح کمک‌های بشری سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۴ میلادی، از جمله تمام نیازمندان ۱۷.۳ میلیون تن از آسیب‌پذیرترین افراد به‌شمول کسانی که معلولیت دارند، تحت پوشش ماموریت کمک‌رسانی قرار می‌گیرند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا