افغانستان

معترضان در فاریاب: داوود لغمانی فاریاب را ترک کند.

معترضان روز «شنبه، ۱ جوزا»، در هشتمین روز تظاهرات خود علیه داوود لغمانی با پوشیدن کفن در برابر لوای اول قول اردوی ۲۰۹ شاهین که دفتر کاری محمدداوود لغمانی است، تجمع کردند. آن‌ها از داوود لغمانی خواستند که فاریاب را ترک کند.

محمدظاهر انیق، عضو شورای عالی جوانان و از خبرنگاران محلی فاریاب گفته است که تظاهرات روز شنبه گسترده‌تر بود و معترضان برای اولین بار در درب لوای اول قول اردوی ۲۰۹ شاهین تجمع کرده بودند. به گفته او، معترضان هشدار دادند که اگر والی جدید فاریاب شهر میمنه را ترک نکند، مسوولیت «رفتارهای خارج از تظاهرات مسالمت‌آمیز و درگیری با لوای ارتش» به دوش حکومت خواهد بود.

بر اساس معلومات آقای انیق، اطراف مقر ولایت فاریاب در کنترل معترضان است و خیمه تحصن یکی برای زنان و دیگری برای مردان برپا شده است.

در همین حال، احسان نیرو، سخنگوی حزب جنبش به ریاست مارشال عبدالرشید دوستم، می‌گوید که هیچ‌گونه مذاکراتی درباره حل مساله فاریاب صورت نگرفته است. به گفته او، مردم در ولایت‌های دیگر نیز برای برپایی تظاهرات آماده‌گی می‌گیرند و در صورتی که حکومت به خواست معترضان رسیده‌گی نکند، مسوولیت اقدامات بعدی به دوش حکومت خواهد بود.

تظاهرات در مخالفت با معرفی والی جدید فاریاب در شهر میمنه پس از اعلام برنامه معرفی محمدداوود لغمانی که در سوم ثور به این سمت گماشته شد، شکل گرفت. پیش از آن نیز تظاهراتی در دست‌کم چهار ولایت شمال و شمال‎شرقی کشور برگزار شده بود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا