افغانستان

افغانستان حملات اسرائیل را محکوم و با مردم فلسطین اعلام همبستگی کرد.

محمدحنیف اتمر،‌ وزیر خارجه‌ی افغانستان در نشست ویدیویی وزیران خارجه‌ی سازمان همکاری اسلامی، حملات اسرائیل بر نمازگزاران مسجدالاقصی را محکوم کرده و همبستگی افغانستان را با مردم فلسطین اعلام کرده است.

در خبرنامه‌ی وزارت خارجه آمده است که نشست فوق‌العاده‌ی وزیران خارجه‌ی سازمان همکاری اسلامی امروز «یک‌شنبه، ۲۶ ثور» برگزار شده است.

به نقل از خبرنامه، آقای اتمر در این نشست حمایت افغانستان را از داعیه‌ی «برحق» مردم فلسطین مبنی بر داشتن یک دولت مستقل با سرحدات تعیین‌شده در قطع‌نامه‌ی ۱۹۶۷ شورای امنیت سازمان ملل، اعلام کرده است.

وزیر خارجه در این نشست گفته است که «وضعیت نابه‌هنجار فلسطین یکی از پُرچالش‌ترین بحران‌هایی است که جهان اسلام با آن روبه‌رو می‌باشد».

آقای اتمر مهاجرت اجباری مردم فلسطین را نقض واضح قطع‌نامه‌های بین‌المللی و محرک خشونت و ناامنی در منطقه و فراتر از منطقه دانسته است.

در همین حال، وزیر خارجه‌ی فلسطین حمایت کشورهای اسلامی از قضیه‌ی فلسطین را مهم و به نفع صلح و ثبات منطقه و جهان خوانده است.

او ضمن قدردانی از اعلام همبستگی افغانستان با مردم فلسطین، از سازمان ملل و جامعه جهانی نیز خواسته است تا برای پایان دادن فوری خشونت اسرائیل اقدام کنند.

درگیری میان نیروهای اسرائیلی و فلسطینیان از هفت روز به این طرف ادامه دارد. این درگیری با حملات موشکی و راکتی نیز به همراه بوده است.

در جریان این درگیری‌ها تا کنون نزدیک به ۲۰۰ نفر از هر دو طرف کشته شده‌اند. در میان کشته‌شدگان فلسطینی، نزدیک به ۵۰ کودک نیز شاملند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا