افغانستان

محمدمسیح حمیدی، «دانشجوی افغان» نفر اول المپیاد ریاضی ایران شد.

محمدمسیح حمیدی، شهروند افغان و دانشجوی سال سوم رشته ریاضیات در دانشگاه صنعتی شریف تهران نفر اول المپیاد علمی دانشجویان ایران در بخش ریاضی شد.
این دور المپیاد علمی دانشجویی ایران با رقابت هزار و ۶۷۷ برگزیده در ۱۰ دانشگاه ایران برگزار شد.
مهاجران افغان در ایران برای درس خواندن و راه یافتن به دانشگاه با مشکلات زیادی روبرو هستند و گفته می‌شود که این اولین بار است که یک افغان در سطح این کشور و در بخش ریاضی نفر اول می‌شود.
خبرگزاری ایرنا گزارش داده است که نتیجه مرحله نهایی بیست و پنجمین المپیاد علمی دانشجویی ایران در سال ۹۹ روز یک شنبه منتشر و مدال طلا بر گردن ۲۶ برگزیده این برنامه آویخته شد.
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، در سال ۱۳۷۵ تصمیم گرفت به منظور تشویق و ترغیب دانشجویان دانشگاه‌های این کشور به مطالعه، تحقیق و ایجاد فرصت‌های مناسب، المپیاد علمی-دانشجویی برگزار کند.
مسئولیت برگزاری این برنامه به سازمان سنجش آموزش این کشور واگذار شد و این سازمان از آن زمان تاکنون، المپیادهای علمی-دانشجویی را برگزار می‌کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا