افغانستان

داعش مسئولیت حمله به مسجد شیعیان در ولسوالی گذره هرات را به عهده گرفت

داعش در کانال تلگرامی خود روز سه‌شنبه مسئولیت حمله بر نمازگزاران هزاره در مسجد امام زمان در شهرک محمدی ولسوالی گذره هرات را بر عهده گرفت.

وزارت داخله طالبان گفته که در حمله دوشنبه شب در این مسجد، شش نمازگزار از جمله یک زن و یک کودک کشته شدند.

عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخله طالبان گفت که «یک فرد مسلح ناشناس با کلاشینکوف به سمت نمازگزاران مسجد تیراندازی کرد.»

شاهدان عینی گفتند که در این رویداد شماری از مردم، از جمله زنان و کودکان نیز زخمی شده‌اند.

شهرک محمدی در ولسوالی گذره، یک منطقه عمدتاً هزاره‌نشین است، گروه قومی-مذهبی‌ که بارها از سوی داعش مورد حمله قرار گرفته است.

دفتر هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان حمله شب گذشته به مسجد شیعیان در ولسوالی گذره هرات را محکوم کرد و خواهان تحقیقات فوری درباره عاملان این رویداد شد.

یوناما همچنین از طالبان خواست برای محافظت از اهل تشیع در افغانستان فورا اقدام کند.

جبهه آزادی نیز این حمله را ادامه «نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت» دانست و گفت این حملات به هدف دامن زدن به اختلافات فرقه‌ای علیه شهروندان هزاره، اهل تشیع و دیگر اقوام افغانستان صورت می‌گیرد.

با این‌حال شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان و جبهه مقاومت ملی ضمن محکوم کردن حمله بر مسجد امام زمان در ولسوالی گذره هرات، گفتند اینگونه حملات از سوی گروه‌های متحد و مورد حمایت طالبان صورت می‌گیرد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا