افغانستانخبر برتر

جو بایدن، پس از حمله‌های مرگبار در کابل بر خروج از افغانستان تاکید کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری پنجشنبه عصر به وقت واشینگتن که پس از وقوع انفجارهای تروریستی در کابل با ده‌ها کشته شامل ۱۲ تفنگدار آمریکایی (رویترز تعداد کشته‌های نیروهای آمریکایی را ۱۳ نفر اعلام کرده است) برگزار شد، گفت: «آمریکا انتظار این حمله تروریستی را داشت» و مسئولیت آنچه اتفاق افتاده را بر عهده می‌گیرد.

او در عین حال بر ادامه خروج نیروها و شهروندان آمریکایی از افغانستان تا نهم شهریورماه (۳۱ اگوست) تاکید کرد و گفت «باید این ماموریت کامل شود.» رئیس‌جمهور آمریکا که به دلیل نحوه اجرای تصمیم خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و پیامدهای وخیم آن به شدت هدف انتقاد قرار دارد، تاکید کرد که اجازه نمی‌دهد تروریست‌ها آمریکا را منصرف کنند.

داعش مسئولیت حمله‌های مرگبار پنجشنبه در کابل را پذیرفته و طالبان ادعا کرده که این حمله‌ها را محکوم می‌کند.

بایدن درباره کشته شدن نیروهای آمریکایی در افغانستان گفت که خشمگین و دلشکسته است و آمریکا می‌داند مسئول این حمله‌ها کیست. بایدن گفت که آمریکا آنها را پیدا می‌کند و مجازاتشان خواهد کرد. او گفت برنامه‌هایی برای هدف قراردادن داعش شاخه خراسان انجام شده است. بایدن و مقامات دولت ادعا کرده بودند که گروه افراطی طالبان درباره دسترسی نیروهای آمریکایی به فرودگاه کابل و کمک به خروج امن شهروندان خارجی از افغانستان با آنها همکاری می‌کند.

بایدن در ادامه گفت که نباید جان آمریکایی‌ها را فدا کرد تا در افغانستان یک نظام دمکراتیک ایجاد شود و گفت که افغانستان همواره یک کشور «قبیله‌ای بوده، نه یک کشور واحد». او در عین حال اعزام نیروهای بیشتر برای کمک به روند تخلیه آمریکایی‌ها از افغانستان را رد نکرد و گفت «کسی به طالبان اعتماد نکرده است.»

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا