افغانستانخبر برتر

هالند یک میلیون یورو برای فعال سازی میدان هوایی کابل کمک می‌‌کند.

کشور هالند روز پنجشنبه اعلام کرد که از ابتکار قطر و ترکیه برای کمک به بازگشایی فرودگاه بین‌المللی کابل حمایت مالی و فنی می‌کند.

«سیخرید کاخ»، وزیر امور خارجه هالند با اعلام این مطلب تصریح کرد که هدف از اختصاص این کمک حمایت از تلاش ترکیه و قطر برای بازگشایی فرودگاه کابل جهت از سرگیری عملیات تخلیه از افغانستان است.

خانم کاخ در ادامه یادآور شد که کشورش برای این کار کمک مالی یک میلیون یورویی را در نظر گرفته و اگر لازم باشد نیروی فنی و کمک انسانی نیز برای تلاش جهت از سرگیری پروازهای امدادی و ادامه عملیات تخلیه به کابل گسیل خواهد کرد.

سخنان «سیخرید کاخ» در خصوص اختصاص کمک مالی و فنی لازم جهت بازگشایی میدان هوایی کابل پس از سفر رسمی وی به آنکارا از سوی خبرگزاری رسمی هالند بازتاب پیدا کرد و سپس توسط سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور مورد تایید قرار گرفت.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا