افغانستانخبر برتر

پروازهای بشردوستانه به افغانستان از سر گرفته شد.

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که پروازهای بشردوستانه‌ خود به افغانستان را از سر گرفته است. این پروازها در جریان چند روز گذشته از اسلام‌آباد پاکستان به ولایت‌های بلخ و قندهار انجام شده است.

به نقل از بی‌بی‌سی فارسی، استفان دوجاریک، سخن‌گوی دبیرکل سازمان ملل گفته که تا کنون سه پرواز به شهر مزارشریف مرکز ولایت بلخ انجام شده است. به گفته وی، سازمان ملل پروازها به میدان هوایی کابل را نیز در دستور کارش دارد و از این طریق کمک‌های غیرغذایی از جمله دارو و دیگر نیازهای ضروری را به افغانستان ارسال خواهد کرد.

با این حال، این نهاد تاکید کرده که در تلاش است تا به محض برقراری امنیت پروازهایش را به مقاصد بیشتری در افغانستان انجام دهد و کمک‌ها را به مناطق دور از دسترس هم برساند.

از جانب دیگر، ماری الن مک‌گرورتی، مسوول برنامه جهانی غذا در افغانستان گفته است که با وخامت اوضاع سیاسی و خشک‌سالی‌های اخیر، افغانستان در آستانه‌ی «فروپاشی اقتصادی و فاجعه‌ی انسانی» است. براساس دریافت برنامه جهانی غذا ۱۴ میلیون نفر یا نزدیک به یک سوم مردم افغانستان در معرض ناامنی غذایی شدید قرار دارند و از هر دو کودک زیر پنج سال یکی از آن‌ها دچار سوتغذیه است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا