افغانستانخبر برتر

وزیر خارجه پاکستان: ثبات افغانستان پس از حضور طالبان بهبود یافته است.

شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان می‌گوید که با خروج نیروهای بین‌المللی و حضور طالبان در افغانستان، ثبات در این کشور بهبود یافته است.

قریشی روز «شنبه، ۳ میزان» در گفت‌وگو با روزنامه نیویارک تایمز گفت که دست‌کم تا حال هیچ نشانه‌ای از جنگ داخلی در افغانستان دیده نمی‌شود.

او تصریح کرد که با وجود تغییر وضعیت در افغانستان، پاکستان شاهد هجوم مهاجران افغان به مرزها نبوده است.

در همین حال، قریشی هشدار داد که بحران انسانی و اقتصادی در افغانستان هم‌چنان یک تهدید واقعی است.

وزیر خارجه پاکستان هم‌چنان مخالفتش را با حضور نماینده دولت غنی در اجلاس عمومی سازمان ملل اعلام کرد و گفت که صحبت‌های نماینده دولت سرنگون شده فایده‌ای ندارد.

او تأکید کرد که سفیر دولت سرنگون شده غنی «هیچ موضعی»‌ ندارد و کرسی افغانستان در اجلاس عمومی سازمان ملل باید در کوتاه‌مدت خالی بماند.

به باور قریشی، نماینده دولت پیشین افغانستان در این اجلاس قابل دفاع نیست؛ زیرا با «فرار غنی»، حکومت او نیز از بین رفته است.

با این حال، شاه‌محمود قریشی درخواست طالبان برای حضور نماینده دولت سرپرست‌شان در این اجلاس را نیز تأیید نکرد و گفت که کشورهای عضو باید منتظر موجه بودن این درخواست بمانند.

طالبان پیش‌تر از سازمان ملل خواسته بودند که اجازه دهد سهیل شاهین به عنوان سفیر حکومت سرپرست طالبان در این اجلاس اشتراک کند.

با این حال، پس از رای‌زنی‌ها مشخص شد که غلام‌محمد اسحاق‌زی در نشست این سازمان که روز دوشنبه، پنجم میزان برگزار می‌شود، اشتراک و سخنرانی می‌کند.

گفتنی است که غلام‌محمد اسحاق‌زی در جوزای سال روان به عنوان نماینده دایمی افغانستان در سازمان ملل انتخاب شد.

او پس از سقوط کابل درخواستی را به آنتونیو گوترش، دبیرکل عمومی سازمان ملل متحد فرستاد از این سازمان خواست که وی را در سمتش ابقا کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا