افغانستانخبر برتر

برای فعالیت شبانه‌روزی گمرکات و کنترل نرخ‌ها در بازار، تیم نظارتی تعیین شده است.

معاون رییس الوزرای طالبان گفته است که به منظور بهبود امور اقتصادی، نظارت از فعالیت شبانه‌روزی برخی از گمرکات و کنترل نرخ مواد اولیه در بازار، کمیسیون ایجاد شده است.

عبدالسلام حنفی، معاون رییس الوزرا روز «پنج‌شنبه، ۸ میزان»، در یک نشست خبری در باره کمبود و نرخ بلند مواد اولیه در بازارها، وضعیت اقتصادی کشور را بحرانی توصیف کرده و  گفته است که طالبان برنامه‌های جامعی برای بیرون رفت از این وضعیت دارند. از این رو وی یاد آور شد که برای رسیده‌گی به این مشکلات یک کمیسیون ایجاد شده است.

او نظارت از فعالیت ۲۴ ساعته برخی از گمرکات بخاطر سهولت‌های اقتصادی، گسترش فعالیت‌های بانک‌های خصوصی و پیشرفت امور تجارتی، کنترل نرخ مواد اولیه در زمستان پیش‌رو، انتقال پول از طریق حواله ارزی، کنترل نرخ مواد اولیه و تادیه معاشات کارمندان دولتی بخشی از وظایف این کمیسیون است.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که بیش از یک ماه از قدرت گیری طالبان می‌گذرد و مردم از قیمت بلند مواد اولیه در بازار شاکی اند و برخی از نهادهای بین‌المللی نیز از فروپاشی اقتصادی افغانستان هشدار داده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا