افغانستان

طاهر زهیر، به طالبان تسلیم شد

منابع معتبر به خبرگزاری شاهد تائید می‌کنند که محمدطاهر زهیر، والی پیشین بامیان، به طالبان تسلیم شده است و فردا به کابل انتقال داده خواهد شد.

به گفته منبع، زهیر، پس از چاشت روز چهارشنبه، ۲۰ ثور، در ولسوالی دره‌صوف ولایت سمنگان به طالبان تسلیم شد.

محمدطاهر زهیر، پس از نزدیک به دو سال از کوه پایین شد و به مسوولان محلی طالبان در ولسوالی دره‌صوف ولایت سمنگان، خود را تسلیم کرد.

زهیر پس از آن که شماری از اعضای خانواده و خویشاوندانش از سوی طالبان در ولایت‌های بامیان، سمنگان و کابل تهدید، بازداشت و شکنجه شدند، از مخالفت علیه این گروه دست کشید.

محمد طاهر زهیر، از فرماندهان جبهه مقاومت در ولسوالی‌های بلخاب و دره‌صوف روز گذشته در بازار دهن‌‌تور ولسوالی دره‌صوف به «امارت اسلامی» تسلیم شد.

محمدطاهر زهیر، والی پیشین بامیان و سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در حکومت پیشین، سال گذشته در کنار مولوی مهدی، فرمانده هزاره‌تبار مخالف طالبان در ولسوالی بلخاب ولایت سرپل، علیه این گروه جنگید و پس از کشته شدن وی، فرماندهی نیروهایش را برعهده گرفت.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا