افغانستانخبر برتر

عبدالسلام حنفی در نشست مسکو از جامعه بین‌المللی خواست تا حکومت طالبان را به رسمیت بشناسد.

عبدالسلام حنفی در نشست مسکو گفته است که انزوای افغانستان به نفع هیچ جهتی نیست و جامعه بین‌المللی باید حکومت طالبان را به رسمیت بشناسد.

عبدالسلام حنفی، معاون رییس‌الوزرای طالبان روز «چهارشنبه، ۲۸ میزان» در نشست مسکو در روسیه گفت که جهان باید حکومت طالبان را به رسمیت بشناسد؛ زیرا آنان در پی تعامل با جهان هستند.

حنفی خاطرنشان کرده است که طالبان حاضرند روی تمام نگرانی‌های جامعه‌ جهانی به وضاحت، شفافیت و صراحت گفت‌وگو کنند.

معاون رییس‌الوزرای طالبان افزود که خواهان روابطی با کشورها همسایه، منطقه و جهان است که بر احترام متقابل به حاکمیت ملی استوار باشد.

معاون رییس‌الوزرای طالبان در این نشست تصریح کرده است که تحولات اخیر، انقلابی گونه بود و به مردم اطمینان داده می‌شود که اصلاحات در ساختار سیاسی کشور ادامه دارد. به گفته او، این اصلاحات زمان‌گیر است.

حنفی افزوده است: «پروسه اصلاحات سیاسی در نظام سیاسی زمان‌گیر است، اما عزم و اراده‌ جدی در رهبری ما وجود دارد که خدمات معیاری و سریع به مردم ارائه کند.»

از سویی هم، او تذکر داده است که هرچند تحول اخیر انقلاب گونه بود، اما رهبری طالبان تلاش کرده است تا تمام اقوام و اقشار جامعه‌ افغانستان در حکومت جدید حضور داشته باشند.

حنفی هم‌چنان گفته است که فساد تمام ساختار سیاسی رژیم غنی را در برگرفته بود و با وجود «وعده‌های زیبا» در مجامع بین‌المللی تا آخرین لحظه رژیم محمد اشرف غنی، رییس جمهوری فراری افغانستان، هیچ پیشرفتی در عرصه مبارزه با فساد اداری صورت نگرفته بود.

او افزوده که رهبران سیاسی دولت پیشین از فرصت‌ها برای زراندوزی استفاده کردند و طالبان حکومتی را به ارث بردند که قرض‌دار همسایه‌ها بود.

در همین حال، او از امریکا خواسته است که ذخایر ارزی افغانستان در بانک‌های این کشور را آزاد کند و مردم نباید بهای تفاوت نظر سیاسی را بپردازند.

از سویی دیگر، او خاطرنشان کرده است که طالبان به جامعه بین‌المللی اطمینان می‌دهند که تمامی مسوولیت‌های ملی و بین‌المللی‌ خود را به خوبی درک می‌کنند و خواهان تعامل با کشورهای جهان هستند.

نشست فارمت مسکو با حضور نماینده‌گان ۱۰ کشور برگزار شد. امریکا از حضور در این نشست امتناع کرد. وزیر خارجه روسیه از عدم حضور امریکا ابراز تاسف کرده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا