افغانستانخبر برتر

عالم‌گل حقانی: روند توزیع پاسپورت برای متقاضیان جدید تا ۲۴ روز دیگر آغاز می‌شود.

عالم‌گل حقانی، سرپرست ریاست پاسپورت وزارت امور داخله‌ی طالبان می‌گوید که روند توزیع پاسپورت برای متقاضیان جدید حدود سه‌ونیم هفته‌ی دیگر آغاز می‌شود.

عالم‌گل حقانی روز «چهارشنبه، ۲۸ میزان» گفته است که تا ۲۴ روز دیگر روند ثبت‌نام برای متقاضیان جدید پاسپورت براساس یک طرح جدید شروع می‌شود.

روزنامه اطلاعات روز به نقل از آقای حقانی گفته است که در این طرح تلاش شده است تا تدابیری اتخاذ شود که متقاضیان برای اخذ پاسپورت سرگردان نشوند. براساس این طرح، ثبت‌نام محدود خواهد بود و به‌اندازه‌ی ظرفیت توزیع پاسپورت، درخواست پذیرفته خواهد شد.

سرپرست ریاست پاسپورت وزارت امور داخله‌ی طالبان همچنین گفت که تاکنون بیش از ۴۴ هزار جلد پاسپورت توسط این ریاست توزیع شده است. به گفته‌ی او، ۱۹۰ میلیون افغانی عواید از توزیع این تعداد جلد پاسپورت جمع‌آوری شده است.

از سویی هم، او افزود که اکنون ظرفیت توزیع پاسپورت در این ریاست از سه هزار جلد به چهارو‌نیم هزار جلد در روز افزایش یافته است. عالم‌گل حقانی تأکید کرد که روند توزیع پاسپورت به حالت عادی برگشته است.

او همچنین بدون ذکر رقمی گفت که این اداره برای پنج تا شش ماه دیگر پاسپورت چاپ‌شده با عنوان «جمهوری اسلامی افغانستان» را در اختیار دارد. همچنین عالم‌گل حقانی تأکید کرد که در مورد قرارداد چاپ پاسپورت با شرکت قبلی چاپ پاسپورت در لیتوانیا گفت‌وگو‌ها جریان دارد.

او اما فزود که این شرکت ممکن تا چهارونیم میلیون جلد پاسپورت دیگر هم چاپ کند.

همچنین او در مورد آرم و عنوان پاسپورت‌هایی که قرار است به چاپ برسد، گفت: «هنوز مشخص نیست که در پاسپورت‌های جدید، نام و آرم حکومت قبلی ذکر می‌شود یا خیر.» عالم‌گل حقانی اما تأکید کرد که این پاسپورت‌ها «ممکن» با نام جمهوری اسلامی افغانستان چاپ شود.

طالبان روند توزیع پاسپورت را در تاریخ ۱۳ میزان شروع کرد. عالم‌گل حقانی در آن زمان گفته بود که در نخست برای حدود ۲۵ هزار نفر که قبلا تعرفه‌ی بانکی‌شان را پرداخت کرده‌اند، پاسپورت توزیع می‌شود.

او افزوده بود که بعد از آن، به ۱۷۰ هزار نفری که قبلا ثبت‌نام کرده، اما تعرفه‌ی بانکی‌شان را پرداخت نکرده بودند، توزیع می‌شود. سرپرست ریاست پاسپورت وزارت داخله‌ی طالبان در آن هنگام گفته بود که توزیع این پاسپورت‌ها حدود یک‌ونیم ماه دربر می‌گیرد.

همچنین او وعده داده بود که ظرفیت توزیع پاسپورت را تا حدود شش‌هزار جلد در روز بلند می‌برد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا