افغانستانخبر برتر

نظام‌الدین قیصاری در ایران بازداشت شد.

رسانه‌های ایرانی گزارش داده‌اند که نظام‌الدین قیصاری به ظن جعل اسناد توسط پولیس ایران بازداشت شده است.

خبرگزاری تسنیم ایران به نقل از یک مقام امنیتی این کشور گزارش داده است که نظام‌الدین قیصاری، از نظامیان محلی حکومت پیشین افغانستان، روز سه‌شنبه، بیست‌وپنجم عقرب، از سوی پولیس ایران در تهران، پایتخت این کشور، بازداشت شده است.

نظام‌الدین قیصاری به جعل اسناد و فریب مهاجران در ایران متهم شده است.

مهدی محمودی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران، به خبرگزاری تسنیم گفته است: «این مقام نزدیک به حکومت سابق افغانستان خود به‌صورت غیرقانونی وارد ایران شده و اقدام به برخی امور خلاف قانون در رابطه با مدارک هویتی مهاجرین افغانستانی کرده بود.»

به گفته او، قیصاری با افتتاح سه دفتر غیرقانونی در تهران، کرج، و اطراف پایتخت ایران، به جعل اسناد هویتی مهاجران افغانستان، به‌ویژه کسانی که مدرک اقامتی نداشته‌اند، اقدام کرده است.

او گفته است که قیصاری در برابر این اسناد از مهاجران پول دریافت می‌کرده است.

قیصاری پس از سقوط شهر مزارشریف، به دست طالبان اسیر شد و پس از رهایی به ایران رفت. او در فیس‌بوکش اعلام کرده بود که نماینده مهاجران افغانستان در ایران تعیین شده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا