اخبار صحتجهان

قرص ویاگرا، خطر ابتلا به الزایمر را تا ۶۹ درصد کاهش می‌دهد.

دانشمندان ادعا می‌کنند که داروی ویاگرا ممکن است به تقویت سلامت مغز و کاهش سطح پروتئین‌های سمی که باعث زوال عقل می‌شود کمک کند.
کارشناسان داده‌های مربوط به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزاربزرگ‌سال امریکایی را تجزیه‌وتحلیل کردند و دریافتند مصرف‌کنندگان عادی این دارو در شش سال آینده ۶۹ درصد کمتر احتمال دارد به آلزایمر مبتلا شوند.
داکتران می‌گویند یافته‌های منتشر شده در مجله «نیچر ایجینگ» نشان می‌دهد که این قرص آبی کوچک می‌تواند به زودی برای مقابله با زوال عقل تجویز می‌شود.
آن‌ها اکنون در حال برنامه‌ریزی یک مطالعه جدید برای آزمایش فواید سیلدنافیل در بیمارانی که در مراحل اولیه آلزایمر به سر می‌برند،‌ هستند. سیلدنافیل نسخه‌ای از ویاگرا است که عموما مصرف می‌شود.
تیمی از کلینیک کلیولند به بررسی این موضوع پرداختند که از بین هزار و ۶۰۰ داروی تایید شده‌، که ویاگرا در آن به کار رفته، کدام را می‌توان برای مقابله با علل زمینه‌ای آلزایمر تغییر کاربری داد.
داکتر فیجانگ چن، محقق ارشد از موسسه پزشکی ژنومیک کلینیک کلیولند، گفت: «سیلدنافیل، که مشخص شده به طور قابل توجهی شناخت و حافظه را در مدل‌های بالینی بهبود می‌بخشد، به عنوان بهترین کاندید دارو معرفی شد.»
سیلدنافیل احتمالا اثرات محافظت‌کننده عصبی داشته باشد و سطح پروتئین‌های سمی «تاو» را کاهش دهد.
درمان با سیلدنافیل چشم‌اندازی هیجان‌انگیز برای پیشگیری از آلزایمر است، اما مشخص نیست که چگونه می‌توان از این تحقیق به بهترین نتایج رسید.

منبع: The Sun

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا