افغانستانخبر برتر

حکومت طالبان ۱۶ میلیون دالر کمک نقدی را تحویل گرفتند.

بانک مرکزی حکومت سرپرست گروه طالبان (د افغانستان بانک) تأیید می‌کند که در ادامه‌ی کمک‌های بشردوستانه به افغانستان، ۱۶ میلیون دالر امریکایی را به‌گونه‌ی نقد تحویل گرفته است.

این بانک امروز «پنج‌شنبه، ۱۱ قوس» با نشر خبرنامه‌ای گفته که این مبلغ پول نقد روز گذشته توسط معاونیت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) به کشور منتقل شده است.

در خبرنامه تأکید شده «بانک مرکزی افغانستان که بر سیستم بانکی نظارت دارد»، این مبلغ پول را تحویل گرفته و از میدان‌هوایی کابل به بانک بین‌المللی افغانستان انتقال داده است.

این بانک افزوده که تلاش می‌کند تا با استفاده از این مبلغ و با به‌کارگیری راه‌های مختلف و اصولی از فقر و تنگدستی در کشور جلوگیری کند.

از سویی هم، این بانک اطمینان داده است که به‌زودی سیستم بانکی کشور به حالت عادی برگردانده می‌شود.

۱۶ میلیون دالر امریکایی در حالی به افغانستان به‌گونه‌ی نقد کمک می‌شود که با تسلط طالبان بر افغانستان، این کشور با بحران بشری و فقر شدید مواجه شده است. سازمان ملل قبلا هشدار داده بود که افغانستان با بدترین فاجعه‌ی انسانی مواجه است.

این سازمان گفته بود که هم‌اکنون ۲۲.۸ میلیون جمعیت این کشور امنیت غذایی ندارند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا