افغانستانخبر برتر

قطر برای کمک به مردم افغانستان نهاد خیریه ایجاد کرده‌ است.

شیخ عبدالله بن محمد آل‌ثانی، عضو خاندان شاهی قطر، در دیدار با محمدحسن آخوند، رییس‌الوزرای حکومت سرپرست طالبان، گفته است که این کشور نهادی خیریه برای کمک به مردم افغانستان ایجاد کرده است.

رییس‌الوزرای حکومت سرپرست طالبان در این دیدار گفته است که حکومت آنان می‌خواهد با قطر روابط خوب داشته باشد. او اسلام را بستر توسعه همکاری‌های دوجانبه خوانده، تأکید ورزیده است که این دو کشور برادر و مسلمان متعهد به گسترش روابط حسنه می‌باشند.

انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی حکومت سرپرست طالبان، امروز «پنج‌شنبه، ۲۳ جدی»، با نشر توییتی از دیدار رییس‌الوزرای حکومت سرپرست طالبان با یک عضو خاندان شاهی و بازرگان قطری خبر داده است.

معاون سخنگوی طالبان به نقل از آل‌ثانی گفته است که او در این وضعیت دشوار در کنار مردم افغانستان می‌ایستد و به همکاری‌های خویش به افغانستان ادامه می‌دهد.

قطر از جمله کشورهایی است که روابط نزدیک با طالبان دارد و میزبان نشست گفت‌وگوهای صلح میان حکومت پیشین و گروه طالبان بوده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا