افغانستانخبر برتر

طالبان: فیض‌الله جلال مردم را علیه نظام تحریک می‌کرد.

سخنگوی طالبان تأیید کرد که فیض‌الله جلال، استاد دانشگاه و از منتقدان حکومت سرپرست طالبان را بازداشت کرده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در توییتی فیض‌الله جلال را «انسان متعصب» خوانده و گفته است که برای دادن توضیحات در مورد برخی از انتقادها و نوشته‌هایش در شبکه‌های اجتماعی بازداشت شده است.

او انتقادهایی را که از آدرس توییتری منسوب به فیض‌الله جلال نشر شده، «چرندیات» خوانده است.

به گفته ذبیح‌الله مجاهد، فیض‌الله جلال مردم را علیه نظام تحریک و با آبروی مردم بازی می‌کرد.

سخنگوی طالبان گفته است که او را بازداشت کرده است «تا باشد که کسی دیگر از آدرس استاد و دانشمند!!؟ دست به چنین یاوه‌گویی، شخصیت‌کشی و هتک حرمت انسان‌ها نزند.»

ذبیح‌الله مجاهد عکس‌هایی را از چند توییتی که از آدرسی به نام «استاد فیض‌الله جلال» نشر شده است، به عنوان شاهد «تحریک مردم علیه نظام» نشر کرده است. تاکنون انتساب این حساب توییتری به «فیض‌الله جلال» تایید نشده است.

پیش‌تر گزارش شده بود که طالبان روز شنبه، ۱۸جدی، فیض‌الله جلال، استاد دانشگاه کابل را از خانه‌اش در ساحه مکروریان کابل با خود برده‌اند. طالبان در این مورد چیزی نگفته بودند.

فیض‌الله جلال که استاد دانشگاه کابل است، از منتقدان جدی حکومت طالبان بود. او باری در یک برنامه زنده تلویزیون طلوع‌نیوز سخنگوی طالبان را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

پس از نشر این مصاحبه که مورد استقبال نیز قرار گرفت، امنیت جان فیض‌الله جلال به نگرانی جدی تبدیل شده بود.

عفو بین‌الملل از طالبان خواسته است که فیض‌الله جلال را آزاد کنند. هم‌چنین کاربران در شبکه‌های اجتماعی نیز خواستار رهایی فیض‌الله جلال شده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا