افغانستانخبر برتر

نماینده روسیه در سازمان ملل: مبارزه امریکا با تروریسم در افغانستان نتیجه برعکس داشت.

واسیلی نبنزیا نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد در بیانیه‌ مطبوعاتی اعلام کرده که ایالات متحده با بیان اظهاراتی در مورد اقدام سایر کشورها برای بازسازی افغانستان، به دنبال تغییر مسوولیت در وضعیت بحرانی افغانستان است.

خبرگزاری تاس، امروز چهار‌شنبه، ۶ دلو به نقل از نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد نوشته است: «تلاش‌های دولت ایالات متحده برای موفق نشان‌دادن سیاست خود در افغانستان، ریاکارانه به نظر می‌رسد.»

نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد گفته است، ۲۰ سال حضور ایالات متحده و ناتو در افغانستان را به سختی می‌توان پیروزمندانه توصیف کرد. او حضور امریکا در افغانستان را ناموفق توصیف کرده و گفته است، ایالات متحده با مأموریت مبارزه علیه تروریسم وارد افغانستان شد؛ اما حضور امریکا و ناتو تنها موقعیت افغانستان را به عنوان کانون تروریسم و مواد مخدر تضمین کرد و نتیجه برعکس داشت.

تاس به نقل از این مقام روسی گفته است، طی سال‌های حضور امریکا در افغانستان، به غیر از القاعده و گروه‌های تروریستی وابسته به آن، یک گروه تروریستی دیگر ظهور کرد و در افغانستان جا گرفت.

نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل تصریح کرده است که داعش در افغانستان با حضور امریکا ظهور کرد و تولید مواد مخدر به اوج بی‌سابقه رسید.

براساس بیانیه‌ این مقام روسی، وضعیت اجتماعی – اقتصادی در افغانستان اسفناک باقی مانده است. او ادعا کرده است که «میلیاردها دالر‌ پول تزریق‌شده به دستان فاسد امریکا رسید» و افغانستان بدون هیچ چشم‌اندازی برای توسعه متکی به خود، به یک کشور وابسته کامل تبدیل شد.

نماینده دایمی روسیه گفته است که حضور چندین ساله ایالات متحده در افغانستان به قیمت جان هزاران افغان و امریکایی تمام شد و میلیاردها دالر خرج شد و در نهایت، گفت‌وگوهای جداگانه با طالبان پشت سر افغان‌ها، کمک‌های مالی برای رژیم متزلزل اشرف. غنی و صعود طالبان به قدرت منجر به خروج غیرمسوولانه نیروهای امریکایی شد.

در این بیانیه آمده است: «در این پس‌زمینه، تلاش‌های امریکا برای جابه‌جایی مسوولیت بحران کنونی افغانستان و همچنین ادعاهای آن‌ها مبنی بر این که دیگر کشورها باید افغانستان را پس از ۲۰ سال حضور نیروهای ناتو بازسازی کنند، ریاکارانه به نظر می‌رسد».

نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل تأکید کرده که ارتش امریکا «حملات هوایی بدون تفکیک را انجام داد، غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان را بدون اتهام یا محاکمه به قتل رساند تا چیزی درباره شرکت‌های نظامی خصوصی که در افغانستان فعال بودند، نگوییم.»

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا