افغانستانخبر برتر

مجاهد به پاکستان: تشکر، ما نیروی بشری کافی داریم.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست طالبان در واکنش به تصمیم نخست‌وزیر پاکستان برای فرستادن نیروی بشری به افغانستان، به بی‌بی‌سی گفته است که از پاکستان تشکر می‌کنند، اما به نیروی کاری بیرونی ضرورت ندارند.

در نوار صوتی‌ای که از گفت‌وگوی مجاهد با بی‌بی‌سی، روز شنبه، ۲۶ جدی منتشر شده است، سخنگوی حکومت سرپرست طالبان می‌گوید، به حد کافی کادرهای تحصیل‌کرده در افغانستان وجود دارند.

ذبیح‌الله مجاهد در این نوار صوتی منتشرشده از سوی محمد نعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می‌گوید: «جوانان تحصیل‌کرده کافی برای کار در وزارت‌خانه‌ها موجود اند و نیازی به نیروی بشری بیرونی نیست.»

او می‌گوید: «شما می‌دانید که کشورها در صورت نیاز می‌توانند کادرهایی را از خارج کشور بخواهند، اما شکر خداوند افغانستان از نگاه کادر غنی است.»

با این حال، مجاهد خاطرنشان می‌کند که همکاری‌ در بخش‌های اقتصادی، بازرگانی و مالی را می‌پذیرند. او همچنان گفته است که برخی از مشکلات بانکی در افغانستان پیش آمده است که نیاز به کمک دارد.

سخنگوی حکومت سرپرست طالبان در بخشی از این نوار تصریح می‌کند که پیشنهاد گسیل نیروی بشری را که عمران خان مطرح کرده است، کشورهای مختلف مطرح کرده‌اند.

از سویی هم، حامد کرزی، رییس جمهور پیشین در یادداشتی در صفحه فیسبوکش از این تصمیم حکومت پاکستان قدردانی کرده، اما گفته است که نیازی به نیروی کاری بیرونی در افغانستان حس نمی‌شود.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان اخیراً اعلام کرده است که در زمینه‌های صحت، اقتصاد و حسابداری نیروی بشری متخصص به افغانستان می‌فرستند. این اظهارات عمران خان با واکنش‌های زیادی در داخل افغانستان مواجه شده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا