افغانستان

چهار شهروند افغانستان در فرانسه به جرم قاچاق انسان به زندان محکوم شدند

دادگاهی در پاریس، پایتخت فرانسه نُه شهروند افغانستان ۲۱ تا ۳۹ ساله را در پیوند به قاچاق انسان از شمال فرانسه به بریتانیا، محکوم به مجازات کرده است. از این میان، چهار نفر متهم بین پنج تا شش سال زندان محکوم شده‌اند.

به گزارش لوموند، این افراد به‌دلیل شرکت در چهار عملیات برای قاچاق ۵۳ مهاجر عمدتا ویتنامی و افغان از طریق کانال مانش بین جنوری تا مارچ ۲۰۲۱ میلادی، محاکمه شده‌اند.

حکم دادگاه در مورد این افراد روز چهارشنبه هفته‌ی گذشته (۳۰ حمل/۱۹ اپریل) صادر شده است.

یک جوان ۳۰ ساله به‌دلیل داشتن نقش اصلی در عملیات قاچاق به شش سال زندان، پرداخت ۳۰ هزار یورو جریمه‌ی نقدی و اخراج از فرانسه محکوم به مجازات شده است. این جوان اما تمام اتهامات علیه خودش را رد کرده است.

طبق گزارش لوموند، سه نفر دیگر هر یک به پنج سال زندان، پرداخت ۲۵ هزار یورو جریمه‌ی نقدی و اخراج از فرانسه محکوم به مجازات شده‌اند.

پنج نفر دیگر به مجازات کمتری محکوم شده‌اند و به زندان نخواهند رفت.

کانال یوتوب خبرگزاری شاهد را ببینید

طبق گزارش‌ها، محاکمه افراد متهم در تاریخ ۲۲ حمل در پاریس آغاز شد. چند نفر از متهمان، به خرید قایق و جلیقه نجات و سپس گذاشتن آن‌ها در تپه‌های شنی در نزدیکی شهر ساحلی Wimereux متهم هستند.

مسافری که به‌عنوان کاپیتان قایق تعیین شده بود، مجبور نبود هزینه عبور خود را بپردازد، در حالی که مسافر دوم که وظیفه هدایت کشتی با استفاده از GPS را داشت، نیمی هزینه انتقال را پرداخته است.

این درحالی است که به‌گفته‌ی دولت بریتانیا، بیش از ۴۵ هزار مهاجر در سال ۲۰۲۲ با قایق‌های کوچک به سواحل جنوب‌شرقی این کشور وارد شده‌اند، درحالی که این آمار در سال ۲۰۲۱ به بیش از ۲۸ هزار مهاجر می‌رسید.

در ماه نوامبر ۲۰۲۱ میلادی دست‌کم ۲۷ نفر، از جمله یک کودک هفت ساله بر اثر تخلیه‌ی قایق آن‌ها در طول سفر غرق شدند.

در دسامبر ۲۰۱۹ میلادی نیز پس از غرق‌شدن یک زن ۳۱ ساله ایرانی هنگام عبور از گذرگاه، دادگاه فرانسوی دو قاچاقچی –یک افغان و یک هالندی‌تبار گینه‌ای- را به ترتیب به مدت شش و سه سال زندان محکوم به مجازات کرد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا