افغانستانخبر برتر

یک هیأت طالبان به ریاست قلندر عباد به لندن می‌رود.

منابع تأیید می‌کنند که قرار است یک هیأت به ریاست قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت عامه به لندن سفر کند.

منابع روز یک‌شنبه، ۲۴ دلو  می‌گویند که این هیأت پس از آن‌که در نشست جینوا روی چگونه‌گی کمک‌های جامعه جهانی با افغانستان به توافق رسیده بودند، راهی لندن می‌شود. اما مسوولان در این مورد چیزی نگفته‌اند.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که دو روز قبل، هوگو شورتر، کاردار موقت مأموریت بریتانیا در افغانستان مقیم دوحه در رأس یک هیأت بریتانیایی به کابل سفر کرده بود.

او در توییتی نگاشته است که در جریان این سفر با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه و عبدالحق واثق، رییس عمومی استخبارات گفت‌وگو کرده است.

سفر این هیأت در حالی به لندن صورت می‌گیرد که پیش از این، اندرو نورث، خبرنگار و اندرو مکانال، فیلم‌ساز انگلیسی در کابل ربوده شده بودند.

اندرو مکانل در توییتی گفته است پس از ۶ شبانه‌روز، از بازداشت آزاد شده است.

او در این توییت خود تذکر داده است که همکاران افغان او نیز از بند رها شده‌اند.

این خبرنگار بریتانیایی در حالی از رهایی خویش سخن می‌زند که براساس گزارش رسانه‌ها، پیتر جویینال، خبرنگار و مالک هوتل گندمک و همکارانش تاهنوز در بازداشت به سر می‌برند.

گفتنی است که اعضای این هیأت پیش‌تر در اسلو و جینوا در مورد وضعیت افغانستان با جامعه جهانی گفت‌وگو کرده بودند.

در همین حال، وزارت خارجه اعلام کرد که امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه نیز در رأس یک هیأت بلندپایه به قطر رفته است.

در خبرنامه‌ وزارت خارجه آمده که قرار است متقی در این سفر با نماینده‌گی‌های دیپلماتیک مرتبط با افغانستان که فعالیت‌شان را در قطر از سر گرفته‌اند و نیز اتحادیه‌ علمای دینی این کشور دیدار کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا