افغانستانخبر برتر

سازمان ملل خواستار ادامه‌ی کمک‌ها به افغانستان شد.

در آستانه‌ی آغاز نشستی برای جلب کمک به افغانستان، دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل (اوچا)، خواستار تداوم کمک‌های جامعه جهانی به افغانستان شده است.

این نشست امروز «پنج‌شنبه، ۱۱ حمل» با میزبانی سازمان ملل، بریتانیا، آلمان و قطر در جنوای سوئیس برگزار می‌شود.

اوچا گفته است که افغانستان در یک بحران انسانی گرفتار شده است و ۲۳ میلیون نفر با ناامنی شدید غذایی روبه‌رو هستند. این نهاد تأکید کرده است: «ما باید همین الان اقدام کنیم تا از بدترشدن اوضاع جلوگیری کنیم.»

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان افزوده است که برای عملیات امدادی در سال جاری میلادی ۴.۴ میلیارد دالر درخواست شده است.

به‌گفته‌ی اوچا، تا کنون تنها ۱۳ درصد این بودجه جمع‌آوری شده است. اوچا تأکید کرده است که تعهدات حمایت فوری در نشست امروز، برای تحویل کمک‌ها ضروری است.

به نقل از بیانیه‌ی اوچا، سازمان‌های امدادی هشدار می‌دهند که اگرچه واکنش اضطراری ضروری است، اما برای برآوردن کل نیازها در افغانستان کافی نیست.

این نهاد تأکید کرده است که اقتصاد، نهادهای اساسی دولت و ارائه خدمات ضروری باید حفظ شوند تا از بدترشدن ناامنی غذایی و فروپاشی اجتماعی جلوگیری شود.

مارتین گریفیتس، مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، گفته است که کمک‌های بشردوستانه می‌توانند اکنون عملیات امداد را افزایش دهند و جان افراد را نجات دهند.

در بیانیه‌ی اوچا به نقل از لیز تراس، وزیر امور خارجه‌ی بریتانیا آمده است که این کشور در حال ایجاد اجماع کشورها در حمایت از مردم افغانستان و کمک به پیش‌روی در تامین غذا، سرپناه و تجهیزات پزشکی است.

او گفته است: «ما همراه با متحدان و شرکا، می‌توانیم کارهای بیشتری برای کمک به افغانستان انجام دهیم و خواهیم کرد.»

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا