افغانستانجهانخبر برتر

«شکست بایدن در بحث افغانستان و روسیه فاجعه جهانی خلق کرده است»

« شکست جو بایدن، رییس جمهور امریکا در بحث افغانستان، روسیه و سیاست انرژی، فاجعه جهانی را در پی داشته است. »

شبکه خبری فاکس‌نیوز «سه‌شنبه، ۱۰ حوت» با نشر یادداشتی از کمیته مطالعات جمهوری‌خواهان، گفته است که مجموعه‌ای از شکست‌های جو بایدن در سال اول ریاست جمهوری‌اش را نشان می‌دهد.

براساس این یادداشت، تصمیم بایدن در مورد خروج از افغانستان، دشمنان امریکا را جسورتر و آمریکا را «ضعیف‌تر» کرده است.

در یادداشت کمیته مطالعات جمهوری‌خواهان، خطاب به محافظه‌کاران در مجلس نمایند‌ه‌گان گفته شده که بحران داخلی بایدن سبب یک فاجعه جهانی شده است.

در ادامه با اشاره به بحران اوکراین، آمده است: «بحران اوکراین باید در کنار شکست‌های سال گذشته بایدن، به ویژه تورم، جنگ او با انرژی داخلی و همچنان نابه‌سامانی افغانستان، مطرح شود.»

در این یادداشت، بایدن در جسورکردن ولادیمیر پوتین، خروج ضعیف امریکا از افغانستان و شکست در توقف روسیه توسط تحریم‌های پیش‌گیرانه، مقصر معرفی شده است.

کمیته مطالعات جمهوری‌خواهان، بزرگ‌ترین گروه محافظه‌کاران مجلس نمایندگان امریکا است.

گفتنی است که یادداشت های این نهاد بیش‌تر به عنوان ابزار پیام‌رسانی برای این که جمهوری‌خواهان چگونه یک پاسخ یا موضع سیاست واحد را در مورد موضوعات برجسته ارائه می‌دهند، عمل می‌کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا