افغانستانخبر برتر

عبدالله: نظامیان دست به محکمه صحرایی، کشتار و شکنجه باشندگان مظلوم ملکی زده‌اند.‌

عبدالله عبدالله با انتقاد از حوادث اخیر گفته است «گزارش‌های مستند خبری حوادث ناگوار و دردآور روزهای اخیر از افغانستان می‌رسانند که در ولایت‌های پنجشیر، تخار، اندراب‌ها‌ و خوست نظامیان دست به محکمه صحرایی، کشتار و شکنجه باشندگان مظلوم ملکی زده‌اند.‌»

رئیس پیشین شورای عالی مصالحه ملی افغانستان بدون نام بردن از طالبان افزوده است که «این‌گونه اقدامات براساس شعایر دینی، قوانین بشری، اصول جنگ، عرف‌ وطنی و بین‌المللی محکوم و قابل نکوهش‌اند.»

آقای عبدالله در این نوشته منتشر شده در صفحه رسمی فیسبوک‌اش از جامعه بین‌المللی و نهادهای حقوق‌بشری خواستار تحقیقات بی‌طرفانه در مورد این قضایا شده است.

او پیشنهاد کرده که بحران جاری باید از طریق گفت‌وگو، تفاهم و احترام به تنوع فرهنگی و مذهبی حل شود.

عبدالله عبدالله هشدار داده که ادامه «سیاست‌های ضد بشری، سرکوب، ارعاب و اعمال محدودیت‌ها بر دختران و زنان موجب انزوای هر چه بیش‌تر کشور و افزایش تنش‌های قومی گردیده و افغانستان را به طرف جنگ داخلی سوق می‌دهد.»

آقای عبدالله هشت ماه پس از به قدرت رسیدن طالبان به دیدار خانواده‌اش به هند رفت و هم‌اکنون در این‌کشور بسر می‌برد. هر چند او گفته که پس از سفری کوتاه دوباره به افغانستان خواهد برگشت.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا