افغانستانخبر برتر

انس حقانی: به نام امر به معروف نباید مردم را از اسلام متنفر کنیم.

انس حقانی، از چهره‌های ارشد و مشاور وزارت داخله حکومت طالبان در سمیناری که در آن مسئولان ولایتی و آمرین حوزوی وزارت امر به معروف نیز حضور داشتند، گفته است: به نام امر به معروف نباید مردم را از اسلام متنفر کنیم.

خالد زدران، سخنگوی پلیس طالبان در کابل، این بخشی از گفته‌های او را در توییترش بازنشر کرده است.

اشاره‌ای آقای حقانی ظاهرا به عملکردهای سختگیرانه وزارت امر به معروف و نهی از منکر این گروه است که اخیرا انتقادهای زیادی را در پی آورده است.

تازه‌ترین دستور این وزارت در مورد حجاب است که در آن آمده که زنان جز چشم‌ها، بدن و صورتشان را بپوشانند و از روبنده (برقع) که چهره آن‌ها را کاملا می‌پوشاند، استفاده کنند.

این وزارتخانه همچنین پیش از این گذاشتن ریش برای مردان و پوشیدن لباس‌های محلی به جای لباس‌های رسمی را الزامی و مردم را از شنیدن موسیقی نیز منع کرده است.

نیروهای وزارتخانه ‘امر بالمعروف’ طالبان مسئولیت اجرای این دستورات را بر عهده دارند.

در هفته‌های اخیر، طالبان دستورات سخت‌گیرانه‌ دیگری را هم اعلام کرده‌اند که بسیاری از آنها در مورد زندگی روزمره زنان است؛ برای مثال، روزهای جداگانه‌ای را برای رفتن زنان به پارک‌های عمومی تعیین کردند و آنها را از سفرهای طولانی‌ بدون سرپرست مرد منع می‌کنند.

همچنین در افغانستان هنوز به دختران اجازه بازگشت به مدرسه در مقطع راهنمایی داده نشده است. در بسیاری از شهرها به زنان شاغل گفته شده است که به اداره محل کار خود بازنگردند،  در حالی که زنان در برخی بخش‌ها مانند مراقبت‌های بهداشتی و آموزش هنوز امکان کار دارند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا