افغانستانخبر برتر

شورای جهانی هزاره: تشدید حملات طالبان در بلخاب، غیرنظامیان را به خطر انداخته است.

«شورای جهانی هزاره‌»، نهاد اجتماعی دیاسپورای هزاره‌های مقیم اروپا و استرالیا درباره وضعیت غیرنظامیان پس از تشدید حملات نیروهای طالبان به بلخاب ابراز نگرانی کرده است.

در اعلامیه‌‌ این شورا که شب گذشته نشر شد، آمده است که در حال حاضر جنگ و خشونت در این منطقه جریان دارد و این شورا «نگرانی عمیق» خود را از آسیب‌پذیری‌ غیرنظامیان و بار اجتماعی و اقتصادی خشونت در ولایت سرپل ابراز می‌کند. «با افزایش بیشتر خشونت‌ها و تنش‌ها، نسل‌کشی دیگری علیه جامعه هزاره در بلخاب توسط طالبان ممکن است اتفاق بیافتد».

گزارش‌ها حاکیست که حملات نیروهای طالبان به ولسوالی بلخاب که حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، از زمین و توسط هلی‌کوپتر از هوا وارد سومین روز شده است، و منابع محلی گفته‌اند که هلی کوپترهای طالبان، اقامتگاه مولوی مهدی را بم‌باران کردند، اما به او و خانواده‌اش آسیب نرسیده است.

پیشتر گزارش‌های هم از پیشروی نیروهای طالبان به سوی ترخوچ مرکز این ولسوالی منتشر شد. طالبان تا کنون در مورد درگیری‌ها در بلخاب سکوت کرده است اما سه روز پیش فصیح‌الدین فطرت، رییس ستاد ارتش حکومت طالبان به ولایت سرپل سفر کرد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا