افغانستانخبر برتر

‏زلزله در خوست و پکتیکا، آمار قربانیان به ۹۲۰ کشته و ۶۱۰ زخمی افزایش یافت.

آمار قربانیان زلزله مرگبار در ولایت‌های خوست و پکتیکا به ۹۲۰ کشته و ۶۱۰ زخمی افزایش یافته است.

‏مولوی شرف‌الدین مسلم، معین وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث طبیعی در یک‌نشست خبری، امروز، چهارشنبه، ۱ سرطان، اعلام کرده است که در نتیجه زمین‌لرزه در ولایات خوست و پکتیکا دست کم ۹۲۰ تن کشته و ۶۱۰ تن زخم برداشته‌اند.

در همین حال، ملا هبت‌الله، رهبر طالبان در پیامی، تعداد قربانیان را ۳۰۰ کشته و ۵۰۰ زخمی اعلام کرده است.

طبق اطلاعات منابع، آمار تلفات این رویداد ممکن است افزایش یابد.

در همین حال، در ادامه واکنش‌ها به وقوع این زلزله در پکتیکا و خوست  توماس نیکلاسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در توییتی گفته که این اتحادیه وضعیت را زیر نظر دارد و آماده هماهنگی و ارایه کمک‌های فوری به مردم آسیب‌دیده است.

مرکز هماهنگی واکنش‌های اضطراری اتحادیه اروپا نیز گفته است که شدت این زلزله ۵٫۹ درجه ریشتر بوده و نزدیک به ۱۵۰ کشته و صدها زخمی برجا گذاشته است.

رامز الاکبروف، معاون نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل برای افغانستان نیز در توییتی گفته است: «دفتر هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل و یوناما نیازها برای رسیده‌گی به آسیب دیده‌گان زلزله شب گذشته در برخی از ولایت‌های افغانستان را بررسی می‌کنند.»

افزون بر این، صبغت احمدی، سخنگوی جبهه مقاومت ملی افغانستان در توییتی از تمام‌ موسسات کمک‌رسان در افغانستان خواسته است که به گونه سریع به کمک مردم آسیب‌دیده از زلزله شب گذشته در خوست و‌ پکتیکا بشتابند.

در همین حال، عبدالله عبدالله، رییس پیشین شورای عالی مصالحه ملی در پیامی، بابت وقوع این رویداد ابراز تأسف کرده و از سازمان‌های ملی و جهانی خواسته است که به آسیب‌دیده‌گان کمک کنند.

گفتنی است که شب‌ گذشته زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۶.۱ ریشتر شب‌هنگام این شمار از مردم را تلف کرده است و آمار در حال تغییر است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا