افغانستانخبر برتر

شورای مقاومت ملی: بازگشایی سیستم بانکی در موجودیت طالبان حمایت از تروریسم است.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان بازگشایی سیستم بانکی و نقدینه‌گی در موجودیت طالبان را «حمایت غیرمستقیم» از تروریسم خوانده است.

این شورا روز شنبه، ۲ میزان، در اعلامیه‌ای هشدار داده است که هرگونه تلاش برای بازگشایی سیستم بانکی و نقدینه‌گی در موجودیت طالبان، «سبب تقویت سلطه نامشروع طالبان و حمایت غیرمستقیم از تروریسم خواهد بود.»

به گفته این شورا، «هرگونه تعامل و انعطاف با گروه تروریستی طالبان، باعث سرکشی بیشتر آن‌ها از خواسته‌های مردم افغانستان و توقعات جهانی و در نتیجه، دوام فاجعه در این کشور خواهد شد.»

شورای مقاومت ملی که این اعلامیه را در پیوند به موضع‌گیری اخیر نماینده‌گان امریکا و اتحادیه اروپا در مورد افغانستان نشر کرده، از اکثر مواضع این کشورها استقبال کرده است.

نماینده‌گان ویژه اتحادیه اروپا و امریکا، روز پنج‌شنبه ۳۱ سنبله، اعلامیه‌ای مشترک صادر کردند و گفتند صلح پایدار و ثبات در افغانستان مستلزم ایجاد یک حکومت منتخب است.

در اعلامیه تاکید شده که بدون ایجاد حکومت منتخب، فراگیر و پاسخگو، درگیری‌های مسلحانه به شکل چشم‌گیری افزایش می‌یابد.

نماینده‌گان کشورهای غرب و امریکا بر لزوم تمرکز طالبان بر رفع بحران اقتصادی افغانستان و اهمیت احیای بخش بانکی و مالی افغانستان تاکید کرده‌اند.

به گفته این نماینده‌گان، برای افزایش نقدینه‌گی و ثبات اقتصادی نیاز است که قابلیت، شفافیت و مسلکی بودن بانک مرکزی افغانستان گسترش یابد.

همچنین تاکید شده که بانک مرکزی افغانستان باید نشان دهد که از نفوذ و مداخله سیاسی مستقل است و کنترل و توان کافی برای مبارزه با پول‌شویی و مقابله با تامین مالی تروریزم را دارد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا