افغانستانخبر برتر

فائو به ۳۸ درصد جمعیت افغانستان کمک می‌کند.

سازمان جهانی غذا و زراعت (فائو)، برای جلوگیری از وخامت بیشتر و ناامنی غذایی، ۳۸ درصد از جمعیت افغانستان را کمک می‌کند.

فائو در اعلامیه‌ای روز یک‌شنبه، ۲۴ میزان، گفته است که از طریق برنامه‌ واکنش بشردوستانه سازمان ملل متحد، این نهاد کمک‌های خود را به کشاورزان و دام‌داران در مناطق روستایی افزایش داده است.

براساس اعلامیه فائو، در سال ۲۰۲۲ از طریق حمایت از تولید محصولات زراعتی، دام و سبزیجات، انتقال نقدی و بازسازی زیرساخت‌ها و سیستم‌های حیاتی آبیاری، به بیش از ۹ میلیون تن کمک خواهد شد.

ریچارد ترنچارد، نماینده فائو در افغانستان، گفته است: «سکتور زراعت افغانستان، این توانایی را دارد که با ایجاد منابع فراگیر اشتغال برای گروه‌های آسیب‌پذیر مانند زنان، جوانان و اشخاص بی‌زمین، کسی را پشت سر نگذارد.»

او افزوده است که حمایت از زراعت یک مداخله‌ مقرون به صرفه و راهبردی است که تاثیر کوتاه‌مدت زیادی به‌عنوان حمایت نجات‌دهنده دارد و راه را برای بازیابی طولانی‌مدت و توسعه پایدار هموار می‌کند.

در اعلامیه‌ این سازمان آمده است که براساس پیش‌بینی وضعیت یک‌پارچه ناامنی غذا در طول ماه‌های جون و نوامبر، ۲۰ میلیون افغان در شرایط بحرانی یا اضطراری قرار دارند.

گفتنی است که از جمله این ۲۰ میلیون تن، ۱۳ میلیون و ۳۷ هزار تن در بحران و ۶ میلیون و ۵۹۳ هزار تن دیگر در حالت اضطرار قرار دارند.

این اعلامیه سازمان جهانی غذا و زراعت، طی تجلیل از روز جهانی غذا به منظور برجسته کردن وضعیت وخیم ناامنی غذایی در افغانستان، با شعار «هیچ‌کس را پشت سر نگذارید»، نشر شده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا