افغانستانخبر برتر

شورای امنیت سازمان ملل: برگشت امارت طالبان به هیچ‌ صورت پذیرفتنی نیست.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشستی وضعیت امنیتی افغانستان را بررسی کرد. این نشست شام روز «سه‌شنبه، ۱ سرطان»، برگزار شد.

وزارت امور خارجه با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در این نشست تأکید کرده‌اند که امارت طالبان قابل پذیرش نیست و جامعه بین‌المللی از برگشت آن حمایت نمی‌کند.

نماینده‌گان امریکا، بریتانیا، استونیا، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد برای افغانستان و محمدحنیف اتمر، وزیر امور خارجه، در این نشست سخنرانی کرده‌اند.

طبق اعلام وزارت خارجه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد حملات اخیر بر مکاتب، کارمندان ماین پاکی در بغلان و غیرنظامیان در افغانستان را به شدت محکوم کرده‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل در این نشست حمایت صریح خود را از دولت و نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و نیز حفظ دست‌آوردهای دو دهه گذشته اعلام کرده است.

دیبرا لاینز، نماینده فرستاده ویژه سازمان ملل برای افغانستان، در نشست شورای امنیت این سازمان گفته است: «انعطاف‌پذیری افغانستان به شدت در حال آزمایش است و لغزش به سمت برخی از سناریوهای وخیم غیرقابل انکار است.»

لاینز به این شورا هشدار داد آن‌چه که در افغانستان اتفاق می‌افتد، پیامدهای جهانی دارد و شورای امنیت سازمان ملل باید از شرایط در این کشور آگاهی کامل داشته باشد.

او از کشورهای عضو این شورا خواست که به گونه سخاوت‌مندانه به افغانستان کمک‌های بشردوستانه را فراهم کنند.

نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان در نشست شورای امنیت افزود: «من به مردم افغانستان اطمینان دادم که سازمان ملل متحد آن‌ها را رها نخواهد کرد و به کار خود ادامه می‌دهد.»

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا