جهانخبر برتر

فروریختن پل در هند، دست‌کم ۱۳۴ نفر جان باختند.

ریزش پلی معلق در گجرات هند جان دست‌کم ۱۳۴ نفر را گرفته است. این حادثه یکی از مرگ‌بارترین رویدادهای این کشور در ۱۰ سال گذشته بوده است.

به‌گزارش رویترز، این پل معلق غروب دیروز (یک‌شنبه، ۸ عقرب) در حالی فرو ریخت که گردش‌گران بسیاری روی آن ایستاده بودند و پس از حادثه در عمق ۱۰ متری رودخانه فرو رفتند.

حدود ۴۰۰ نفر برای جشن‌های فستیوال‌های دیوالی و چاث پوجا، کم‌تر از یک هفته پس از بازگشایی این پل، برای بازدید از آن بلیت خریده بودند.

براساس فهرستی از جان‌باختگان، حدود ۳۵ قربانی کم‌تر از ۱۴ سال سن داشته‌اند.

یکی از مقامات ارشد دولت هند گفت که تعداد کشته‌شدگان به ۱۳۴ نفر رسیده است. همزمان یکی دیگر از مقامات در محل گفت که آب گل‌آلود رودخانه عملیات نجات را سخت کرده و ممکن است افرادی در زیر بقایای پل گیر افتاده باشند. حدود ۱۷۰ نفر تا صبح امروز نجات یافته‌اند.

پولیس هند پرونده‌ای جنایی علیه افرادی که مسئول نوسازی، نگهداری و مدیریت پل بودند، ثبت کرده است. دولت نیز تیمی پنج نفره برای بررسی این فاجعه تشکیل داده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا