افغانستاناقتصادخبر برتر

سازمان ملل: طالبان به کمک‌های نقدی بشردوستانه دسترسی ندارند.

دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در مورد بسته‌های پول نقد که وارد افغانستان می‌شود، وضاحت داده و گفته است که این پول در حساب‌های مشخص سازمان ملل در یک بانک خصوصی برای استفاده توسط نهادهای این سازمان نگهداری می‌شود.

در بیانیه‌ی یوناما که امروز (دوشنبه، ۱۹ جدی) منتشر شده، آمده است که از ماه دسامبر سال گذشته‌ی میلادی که انتقال بسته‌های پول نقد به افغانستان آغاز شد، تاکنون یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دالر وارد افغانستان شده است.

در بیانیه آمده است که سازمان ملل از این وجوه برای انجام امور خود، به‌ویژه ارائه‌ی کمک‌های بشردوستانه به میلیون‌ها نفر که نیاز به حمایت دارند، استفاده می‌کند: «تمام این پول مستقیما به نهادهای سازمان ملل متحد و همچنین به تعداد کمی از شرکای بشردوستانه تأیید و بررسی‌شده در افغانستان توزیع می‌شود.»

طبق این بیانیه، دلیل عمده‌ی این‌که سازمان ملل پول نقد را به افغانستان می‌آورد، «اختلال در انتقالات بین‌المللی بانکی و مسائل نقدینگی» از آگست ۲۰۲۱ است: «روند کنونی آوردن پول نقد برای سازمان ملل عملی‌ترین وسیله برای حصول اطمینان از این است که کمک‌کنندگان بتوانند به میلیون‌ها مرد، زن و کودک افغان که نیاز عاجل به کمک دارند، رسیدگی بتوانند.»

در بیانیه‌ی یوناما آمده است که بسته‌های پول نقد در بانک مرکزی افغانستان سپرده نمی‌شود، در اختیار مقام‌های طالبان قرار نمی‌گیرد و از چگونگی مصرف آن نیز مطابق به قوانین و مقررات مالی سازمان ملل متحد نظارت و بررسی دقیق صورت می‌گیرد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا