افغانستاناقتصادخبر برتر

لغزش کوه در بدخشان؛ دست‌کم ۱۰ کارگر معدن طلا زیر آوار گیر مانده‌اند.

منابع محلی در بدخشان می‌گویند که در اثر لغزش یک کوه که ورودی یک‌ معدن طلا در این ولایت را بسته، حدود ۱۰ کارگر، از ۱۵ ساعت به این‌سو در داخل معدن گیر مانده‌اند.

این رویداد پنج‌شنبه‌شب، ۱۵ جدی، در روستای خیرآباد ولسوالی یاوان بدخشان رخ داده است.

منابع گفته‌اند که در پی لغزش کوه این اتفاق افتاده و کارگران گیرمانده برای نجات‌شان پس از گذشت ساعت‌ها تا هنوز فریاد کمک سر می‌دهند.

با این حال، منبعی دیگر می‌گوید که تاکنون مردم محل توانسته دست‌کم دو تن از معدنچی‌ها را نجات بدهند و گفته می‌شود که هنوز صدای پنج تن از کارگران از داخل معدن به گوش می‌رسد.

این رویداد در پی وقوع زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری شب‌ گذشته رخ داده که مرکز آن ولسوالی جرم ولایت بدخشان اعلام شد.

با این حال، تاکنون رقم مشخص کارگران گیرمانده در این معدن و نیز تلفات احتمالی آن مشخص نشده است.

طالبان در بدخشان به تازه‌گی گفته‌اند که تیم‌های نجات به ساحه اعزام شده‌اند. این ‌گروه شمار افراد گیرمانده در این ‌معدن را سه تن اعلام کرده است.

بدخشان از جمله ولایت‌های کوهستانی است که معادن بسیاری را در دل خود جا داده و سالانه ده‌ها کارگر به دلیل کاوش غیرمعیاری معادن در این‌ ولایت جان‌های‌شان را از دست می‌دهند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا