افغانستانخبر برتر

طالبان دو کارمند و یک مجری پیشین «تلویزیون ملی» غور را به زندان محکوم کردند.

مرکز خبرنگاران افغانستان اعلام کرده است که دادگاه طالبان در فیروزکوه، مرکز ولایت غور یک خبرنگار، یک کارمند و یک مجری سابق «رادیو و تلویزیون ملی» را به اتهام «جعل» اسناد به زندان محکوم کرده است.

در اعلامیه‌ی مرکز خبرنگاران افغانستان آمده است که دادگاه طالبان این حکم را در جلسه‌ی روز گذشته (پنج‌شنبه، ۱۵ جدی) صادر شده است. در اعلامیه نام‌های این افراد ذکر نشده است.

طبق این حکم، یک خبرنگار و مدیر اداری «رادیو و تلویزیون ملی» در غور را به ۱۸ روز زندان محکوم به مجازات کرده است. همین طور، مجری و گرداننده‌ی پیشین شبکه‌های اجتماعی این رسانه به دو ماه محکوم به مجازات شده است.

یک منبع در غور به مرکز خبرنگاران افغانستان گفته است که مجری پیشین «رادیو و تلویزیون ملی» غور یک زن است و پس از حاکمیت دوباره‌ی طالبان، بیکار شده بود. طبق اظهارات منبع، او می‌خواست نام خود را در شناس‌نامه تغییر بدهد و برای تأییدی فورم درخواستی به اداره «رادیو و تلویزیون ملی» مراجعه کرده بود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا