جهان

چهارشنبه‌سوری در ایران، ۱۹ تن جان باختند و بیش از ۲ هزار تن دیگر زخمی شدند.

سازمان اورژانس ایران از زخمی شدن ۲ هزار و ۵۶۲ تن و جان باختن دست‌کم ۱۹ تن در پی حوادث چهارشنبه‌سوری امسال در این کشور خبر داد.

میعادفر، رییس سازمان اورژانس ایران، به خبرگزاری تسنیم گفته است که این تعداد افراد از صبح روز سه‌شنبه، ۱۴ مارچ، تا حوالی ساعت ۱۱:۳۰ سه‌شنبه‌شب به وقت محلی در پی آتش‌بازی‌ها کشته و زخمی شده‌اند.

به گفته او، شهرهای تهران، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بیشترین تعداد تلفات را داشته‌اند.

همچنان در پی این آتش‌بازی‌ها تاکنون اعضای بدن ۱۶۲ تن قطع شده و ۵۹۴ تن دیگر دچار سوخته‌گی شده‌اند.

میعادفر افزوده که ۱۱ تن از زخمیان این رویدادها نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها قرار دارند.

مقام‌های ایرانی اضافه کرده‌اند که احتمال افزایش آمار تلفات نیز وجود دارد.

از سوی دیگر، گزارش‌های تصویری از شهرهای ایران نشان می‌دهد که، شهروندان ایران در «چهارشنبه‌سوری» امسال علاوه بر جشن و برافروختن آتش علیه حکومت‌ این کشور نیز شعار می‌دهند.

براساس ویدیوهایی که در شامگاه سه‌شنبه، ۱۴ مارچ، منتشر شده، شماری از شهروندان این کشور همزمان با برگزاری گردهمایی‌ها در محله‌های مختلف، شعارهایی از جمله «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر بسیجی»، «مرگ بر سپاهی»، «آزادی آزادی آزادی»، «مرگ بر دیکتاتور»، «این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت» و «فقر فساد گرونی، می‌ریم تا سرنگونی» را در شهرهای مختلف ایران سر داده می‌شود.

این شعارها در ادامه اعتراضات سراسری ایران در پیوند به قتل مهسا امینی سر داده می‌شود.

در «جشن چهارشنبه سوری» که در آخرین شب چهارشنبه سال، همه‌ساله در ایران برگزار می شود، مردم به آتش‌بازی می‌پردازند و هر سال از ایرانیان قربانی گرفته است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا