افغانستان

ذبیح الله مجاهد: جلوگیری از کار زنان، موضوع داخلی افغانستان است.

سخنگوی طالبان در واکنش به موضع اخیر ملل متحد، می‌گوید که جلوگیری از کار زنان، موضوع داخلی افغانستان است، به هیچ‌کس مشکل ایجاد نمی‌کند و باید همه جوانب به آن احترام بگذارند. ذبیح‌الله مجاهد همچنین گفت که مسئولیت وضعیت بشری افغانستان به دوش کسانی است که محدودیت بانکی وضع کرده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفته است که این گروه هیچ گونه مانعی در برابر فعالیت سازمان ملل ایجاد نمی‌کند.

او تاکید کرد که منع کار زنان در سازمان ملل، به این معنی نیست که برخورد «تبعیض‌آمیز» صورت بگیرد یا موانع بر سر راه فعالیت‌های ملل متحد ایجاد شود.

سخنگوی طالبان گفته است که این گروه، «با درنظرداشت تمام ارزش‌های دینی و فرهنگی» افغانستان به حقوق شهروندان متعهد است.

در این بیانیه علت وضعیت بشری در افغانستان فشارها و تحریم‌ها بر رژیم طالبان گفته شده است.

ذبیح‌الله مجاهد افزود: «با توجه به وضعیت اضطراری افغانستان نیاز است تا کشورهای عضو ملل متحد هرچه زودتر مسئله منجمدسازی دارایی‌های افغانستان، بانک‌داری، محدودیت‌های سفر و سایر محدودیت را حل نمایند تا افغانستان بتواند در میدان‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی پیشرفت کند.»

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت که تصمیم طالبان مبنی بر ممنوعیت کار زنان در این سازمان، طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی است و آنرا عملی نمی‌کند.

این سازمان هشدار داد که مسئولیت عواقب این بحران، به دوش طالبان خواهد بود.

این سازمان افزود رزا اوتونبایوا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان، بازنگری تصمیم طالبان به منع کار زنان را آغاز کرده و تا تاریخ ۵ ماه آینده، موضع این سازمان روشن خواهد شد.

یوناما تاکید کرد که تمام جنبه‌ها و پیامدهای منع کار زنان در ملل متحد را ارزیابی می‌کند و در مواردی که با ممانعت طالبان مواجه شود، فعالیت خود را به حال تعلیق درمی‌آورد.

در حال حاضر، این سازمان از کارمندان زن و مرد خود خواسته است که به دفاتر حاضر نشوند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا