افغانستان

وزیر دفاع پاکستان: بر پناهگاه‌های تروریست‌ها در داخل افغانستان حمله می‌کنیم.

خواجه محمد آصف، وزیر دفاع پاکستان می‌گوید که اگر طالبان جلو فعالیت‌های شبه‌نظامیان اسلامگرای پاکستانی را نگیرد، بر پناهگاه‌های آن‌ها در داخل افغانستان حمله خواهد شد.

او گفت که پاکستان نمی‌تواند ادامه حملات طالبان پاکستانی از داخل افغانستان را تحمل کند.

او در مصاحبه با صدای امریکا گفت: «اگر اقدامی[علیه آنها] نشود، در جایی تصمیم خواهیم گرفت که دست به اقداماتی بزنیم. بدون شک بر پناهگاه‌های شان در خاک افغانستان حمله خواهیم کرد.»

او افزود: «ما باید آنان را مورد هدف قرار دهیم، ما این وضعیت را برای مدت زیادی تحمل نمی‌توانیم.»

آصف گفت که شبه‌نظامیان پاکستانی از داخل افغانستان بر نیروهای امنیتی این کشور در ایالت خیبرپختونخوا حمله می‌کنند و طالبان افغان جلو حملات شان را نمی‌گیرد.

روشن نیست که اظهارات تهدیدآمیز وزیر دفاع پاکستان تا چه حد منعکس‌کننده تغییر در رویکرد اسلام آباد در قبال طالبان است که سال‌ها برای پیروزی آنان در افغانستان سرمایه‌گذاری کرده است.

شورای امنیت ملی پاکستان در ۱۹ حمل در نشستی عملیات همه‌جانبه برای «پاکسازی تروریسم» را اعلام کرد. این تصمیم در پی افزایش حملات طالبان پاکستانی صورت گرفته است.

انستیوت مطالعات صلح پاکستان می‌گوید که تنها در سال ۲۰۲۲ بیش از ۲۶۲ حمله تروریستی در خاک پاکستان اتفاق افتاده است که ۸۹ حمله آن مربوط به طالبان پاکستانی است. اسلام آباد بیشتر از هر گروهی خطر طالبان پاکستانی را جدی تلقی می‌کند.

وزیر دفاع پاکستان در مورد عدم همکاری طالبان افغان برای جلوگیری از فعالیت شبه‌نظامیان پاکستانی گفته است که آن‌ها در کنارهم علیه ناتو و دولت سابق افغانستان جنگیدند و حالا برای طالبان افغان دشوار است که متحدان دیرینه خود را سرکوب کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا