افغانستان

وزیر خارجه روسیه:طالبان را تا زمانی که به تعهدات خود عمل نکند، به رسمیت نمی‌شناسیم

سرگئی لاوروف روز سه‌شنبه گفت که روسیه طالبان را تا زمانی که به تعهداتش و خواسته‌های بین‌المللی عمل نکند، به رسمیت نخواهد شناخت.

او افزود که شرایط شناسایی رسمی طالبان تشکیل حکومت فراگیر با حضور اقوام و نیروهای سیاسی، و همچنین رعایت حقوق بشر است.

وزیر خارجه روسیه طالبان را «واقعیت» افغانستان توصیف نمود و بر تعامل با این گروه تاکید کرد.

لاوروف در کنفرانس خبری خود در پاسخ به پرسش مریم رحمتی از افغانستان اینترنشنال گفت: «ما طالبان را تا زمانی که به تعهدات خود عمل نکند، به رسمیت نمی‌شناسیم. همان طور که کشورهای جهان گفته‌اند، این تعهدات شامل تشکیل حکومت فراگیر است.»

او افزود: «حکومت فراگیر نه تنها به معنای حضور تمام اقوام بلکه نیروهای سیاسی نیز است. طالبان می‌گویند که در حکومت آنان ازبیک‌ها و هزاره‌ها نیز حضور دارند. این واقعیت دارد اما آن‌ها عضوی از گروه طالبان اند. باید نیروهای سیاسی نیز [در حاکمیت] حضور پر رنگ داشته باشند.»

وزیر خارجه روسیه افزود که رعایت حقوق بشر به خصوص حقوق زنان جز شرایط شناسایی رسمی است.

طالبان تا هنوز تشکیل حکومت با حضور دیگر گروه های سیاسی را رد کرده است و مسائل مربوط به حقوق بشر را جز «مسائل داخلی» افغانستان خوانده که رهبر این گروه در مورد آن تصمیم می‌گیرد.

وزیر خارجه روسیه از نشست آنتونیو گوترش، سرمنشی سازمان ملل، با نمایندگان ویژه کشورها برای افغانستان در قطر حمایت کرد. او از کشورهای غربی خواست که سهم بیشتری در کمک به افغانستان بگیرند.

لاوروف روز گذشته برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل به نیویارک سفر کرد و ریاست دوره‌ای این شورا را برای ماه اپریل به عهده داشت.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا