افغانستان

یونیسف: کارمندان زن برای موفقیت کار ما در افغانستان حیاتی هستند

به دنبال منع کار زنان در نهادهای مربوط به سازمان ملل متحد در افغانستان، صندوق حمایت از کودکان این سازمان (یونیسف) گفته است که کارمندان زن در این نهاد نقش حیاتی دارند.

یونیسف روز چهارشنبه، ۱۶ حمل، در خبرنامه‌ای گفته که تصمیم طالبان برای منع کار زنان با سازمان ملل در افغانستان نامعقول و گیج‌کننده است.

یونیسف ممنوعیت کار زنان در سازمان ملل متحد را تجاوز دیگری از سوی طالبان بر حقوق اساسی زنان دانسته و تأکید کرده که این تصمیم کمک‌رسانی بشردوستانه در افغانستان را تضعیف می‌کند.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل گفته است: «زنان افغانستان رگ حیاتی پاسخ بشردوستانه ما هستند. آن‌ها منحصر به فرد و ماهر هستند که به کودکان، زنان، بیماران، سالمندان و کسانی که دارای معلولیتند می‌توانند دسترسی داشته باشند.»

به باور یونیسف، کار زنان را در این نهاد همکاران مرد آنان انجام داده نمی‌توانند.

این نهاد مربوط به سازمان ملل متحد با تأکید بر این که در صدد رسیده‌گی به نیاز‌های ۱۹ میلیون کودک در سال جاری در افغانستان است، افزوده که بدون کارمندان زن فاجعه انسانی در این کشور تشدید شده و کودکان بیشتری جان‌شان را از دست خواهند داد.

صندوق حمایت از کوکان سازمان ملل متحد با محکوم کردن شدید تصمیم جدید طالبان برای منع کار زنان با این سازمان در افغانستان، خواستار لغو این تصمیم و دیگر محدودیت‌های وضع شده بر آموزش و کار زنان شده است.

براساس گزارش نهادهای مربوط به سازمان ملل، ممنوعیت کار زنان با این سازمان بیشتر از هر کسی مردم افغانستان را به‌عنوان بحرانی‌ترین کشور جهان، متضرر می‌کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا