افغانستان

گوترش: سازمان ملل در افغانستان می‌ماند اما کمک‌های بین المللی کم شده است.

انتونیو گوترش، سرمنشی سازمان ملل روز سه شنبه گفت که ملل متحد به رغم ممنوعیت کارمندان زن این سازمان در افغانستان می‌ماند و به میلیون‌ها نیازمند کمک خواهد کرد.

با این حال، او گفت که سازمان ملل با کمبود کمک‌های مالی برای پروژه‌هایش در افغانستان دست و پنجه نرم می‌کند.

گوترش در پایان نشست دوحه با خبرنگاران صحبت کرد اما حاضر نشد که به تمام پرسش‌های زیاد خبرنگاران پاسخ بدهد. به نظر می‌رسد که نشست دوحه بدون توافق خاصی به پایان رسیده است.

سرمنشی سازمان ملل گفت که در آینده یک نشست دیگر در مورد افغانستان برگزار خواهد کرد.

گوترش افزود که نگرانی بین‌المللی در مورد بروز بی‌ثباتی در افغانستان بالا گرفته است. او شدیداً از سیاست‌های طالبان علیه زنان افغان انتقاد کرد.

گوترش گفت: «ما هیچ وقت در برابر حملات بی‌سابقه به حقوق زنان و دختران [افغان] ساکت نخواهیم نشست.»

تصمیم طالبان در مورد ممنوعیت کار زنان در نهادهای سازمان ملل باعث گمانه‌زنی در مورد خروج این سازمان از افغانستان شده بود.

او در این مورد گفت: «ما در آنجا می مانیم و به دنبال فراهم کردن شرایط برای ارائه کمک به مردم هستیم.»

گوترش تاکید کرد که افغانستان با یک بحران بشری بی‌سابقه در جهان رو به روست. به گفته او، ۹۰ درصد مردم در فقر بسر می‌برند و بیش از ۶ میلیون نفر در شرایط مشابه قحطی قرار دارند.

سرمنشی سازمان ملل در مورد کاهش شدید کمک‌های بین المللی به افغانستان هشدار داد. تنها ۶ درصد کمک‌های وعده داده شده در اختیار سازمان ملل قرار گرفته و این سازمان در انتظار دریافت ۴.۶ میلیارد دالر دیگر است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا