معلومات

کار ساخت بند پاشدان هرات از سر گرفته شده است.

مقام‌های محلی طالبان در هرات می‌گویند که کارهای ابتدایی ساخت بند پاشدان این ولایت پس از دو سال توقف، از سر گرفته شده است.

مولوی نثاراحمد الیاس، سخنگوی والی هرات، روز یک‌شنبه، ۷ جوزا، در یک نوار ویدیویی گفته است، کارهای اصلی این پروژه، پس از دستور مقام‌های مرکزی این گروه آغاز خواهد شد.

او تصریح کرده است: «بند پاشدان در بودجه ۱۴۰۲ گنجانیده شده و امید است در وقت توشیح کدام تغییرات در بودجه نیاید. در قسمت مهار آب‌ها از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.»

به گفته او، کار ساخت بند پاشدان حدود ۸۵ درصد پیش رفته است.

بند پاشدان در شرق هرات و در ولسوالی کرخ این ولایت موقعیت دارد. کار ساخت این بند در زمان حکومت پیشین آغاز شد، اما به‌دلیل حمله طالبان به پاسگاه‌های امنیتی این بند، کار ساخت آن توقف پیدا کرد.

این بند در کنار تولید دو میگاوات برق، ۱۳ هزار هکتار زمین را نیز آبیاری خواهد کرد.

اقدام طالبان برای از سرگیری فعالیت این بند در مرز ایران، در حالی صورت می‌گیرد که اخیراً تنش‌های مرزی بر سر حقابه ایران از هیرمند، میان طالبان و تهران بالا گرفته است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا