افغانستان

اتحادیه اروپا برای رسیدگی به بحران بشری در افغانستان ۱۲ میلیون یورو کمک کرد

اتحادیه اروپا ۱۲ میلیون یورو برای حمایت از افغان‌های آسیب‌پذیر اختصاص داد.

این کمک در بخش تولید مواد غذایی، کشاورزی مقاوم در برابر خطرات طبیعی، ایجاد زیرساخت‌های انعطاف‌پذیر، درآمدزایی و توسعه کسب‌وکار مبتنی بر بازار به مصرف می‌رسد.

این کمک مالی از طریق بنیاد آغاخان، شورای پناهندگان دنمارک و انجمن توانبخشی و توسعه زراعت برای رسیدگی به بحران بشردوستانه در افغانستان به مصرف می‌رسد.

هیئت اتحادیه اروپا برای افغانستان در خبرنامه‌ای نوشت که بودجه اختصاص داده شده برای حمایت از آسیب پذیرترین اقشار جامعه ارائه می شود.

خبرنامه به نقل از رافائلا آیودیس، کاردار اتحادیه اروپا برای افغانستان نوشت در حالی که میلیون‌ها نفر در افغانستان، گرسنه می‌مانند، انتظار می‌رود تغییرات اقلیمی پیچیدگی وضعیت را برای بسیاری از افغان‌ها، به‌ویژه زنان، تشدید کند.

او گفته که با سرمایه‌گذاری در تولید مواد غذایی پایدار، کشاورزی هوشمند مقاوم در برابر خطرات طبیعی و آب‌وهوایی و زیرساخت‌های انعطاف‌پذیر، تفاوت واقعی در زندگی امروز و آینده افغان‌ها ایجاد می‌کند.

نجم‌الدین نجم، مدیر اجرایی بنیاد آغا خان نیز گفته «این پروژه از تلاش‌ها برای محافظت از معیشت برخی از به حاشیه‌رفته‌ترین جوامع در افغانستان و ایجاد انعطاف‌پذیری آنها در برابر شاک و عوامل استرس‌زا حمایت می‌کند.»

به گفته او این کمک مالی مستقیماً به بهبود امنیت غذایی و درآمد خانواده های آسیب پذیر و ارتقای خوداتکایی آنها کمک خواهد کرد.

براساس خبرنامه این کمک مالی برای یک دوره ۳۶ ماهه در مناطق روستایی محروم در شمال، ارتفاعات مرکزی و غرب افغانستان در نظر گرفته شده است.

اتحادیه اروپا و شرکایش در نظر دارند تا با این پروژه ۷۰ هزار نفر که ۶۲ درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهند تحت پوشش قرار دهند.

نزدیک به ۵۰۰ هزار خانواده در هفت ولایت؛ بامیان، بغلان، سمنگان، بدخشان، تخار، هرات و فراه از برنامه‌های حمایتی بهره‌مند خواهند شد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا