افغانستان

جو بایدن: القاعده دیگر در افغانستان حضور ندارد.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری امریکا در یک نشست خبری گفت که القاعده دیگر در افغانستان حضور ندارد و او گفته بود که برای نابودی این شبکه از طالبان کمک خواهد گرفت.

زلمی‌خلیلزاد گفته که سخنان بایدن ممکن است مبتنی بر ارزیابی اخیر شورای اطلاعات ملی امریکا باشد.

بایدن در نشست خبری شنبه‌شب گفت: «یادتان است در مورد افغانستان چی‌گفتم؟ گفتم القاعده آنجا نیست. گفتم از طالبان کمک خواهیم گرفت. الان چه جریان دارد؟ مطبوعات را بخوانید. حق با من بود.»

زلمی خلیلزاد که اظهارات شنبه شب آقای بایدن را در صفحه توییتر خود همرسانی می‌کرد، در توییتی گفت که سخنان تازه او ممکن است بر اساس ارزیابی اخیر شورای اطلاعات ملی امریکا بیان شده باشد که چند روز پیش از طبقه‌بندی خارج شد.

نماینده ویژه پیشین امریکا در امور افغانستان سه مورد از این گزارش را در صفحه اش ذکر کرده است:

اول اینکه القاعده زیرساخت‌های کمی در افغانستان دارد. دوم اینکه بعید است تا سال ۲۰۲۴ القاعده توانایی هدایت عملیات از داخل افغانستان در خارج از این کشور را پیدا کند. و سوم اینکه اگر القاعده تصمیم به انجام حملات در سطح جهانی داشته باشد، می‌تواند این حملات را توسط حلقات وابسته به خود در خاورمیانه و آفریقا انجام دهد.

این در حالی است که اخیرا شورای امنیت سازمان ملل در گزارشی درباره رشد القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی در افغانستان هشدار داده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا