جهان

رهبر کوریای شمالی با وزیر دفاع روسیه درباره همکاری نظامی گفتگو کرد

 رسانه‌های دولتی کوریای شمالی اعلام کردند که کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، روی مسایل نظامی و محیط امنیتی منطقه‌ای دیدار کرده است.

خبرگزاری رسمی کوریای شمالی (KCNA) روز پنج‌شنبه، ۲۷ جولای، گزارش داده که کیم و شویگو در پیونگ یانگ، پایتخت این کشور، گفت‌وگو کردند و در زمینه دفاع و امنیت ملی و محیط امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی به اجماع رسیده‌اند.

در این دیدار، شویگو نامه‌ای را که توسط ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه امضا شده بود، به کیم منتقل کرد.

موارد نظامی مورد بحث در این دیدار مشخص نشده است.

کیم همچنان شویگو را به یک نمایشگاه تسلیحاتی برده که برخی از جدیدترین تسلیحات کوریای شمالی را به نمایش گذاشت و به او در مورد برنامه‌های ملی برای گسترش قابلیت های نظامی این کشور توضیح داده است.

گفتنی است که کوریای شمالی بر سر جنگ در اوکراین با روسیه همسو شده و گفته که سیاست امریکا مسکو را مجبور به اقدام نظامی برای حفاظت از منافع امنیتی خود کرده است.

دولت بایدن کوریا شمالی را به ارایه تسلیحات به روسیه برای کمک به جنگ این کشور در اوکراین متهم کرده، اما پیونگ یانگ این ادعای واشنگتن را رد کرده است.

این در حالیت است که رهبر کوریای شمالی پس از محدودیت‌های سفر ناشی از کرونا، از هیات‌های روسیه و چین دعوت کرد تا در رویدادهای آتش‌بس ۲۷ جولای ۱۹۵۳ شرکت کنند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا