افغانستان

وزیر داخله‌ ایران: مهاجران غیرقانونی اخراج خواهند شد

احمد وحیدی، وزیر داخله‌ ایران گفته است که مهاجران اهل افغانستان که مجوزی برای حضور در ایران ندارند، به کشورشان مسترد خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ایران، وحیدی در گفت‌وگویی با خبرنگاران گفته است که تا اکنون ۲۰۰ هزار نفر مسترد شده‌اند. روشن نیست که این افراد در چه بازه زمانی اخراج شده‌اند.

او تأکید کرده است که مهاجران غیرقانونی باید ایران را ترک کنند و سازوکار قوی‌تری پیش‌بینی شود تا با مهاجرانی که به کشورشان بازگردانده می‌شوند و دوباره به ایران برمی‌گردند، برخورد شود.

وزیر داخله‌ی ایران در پاسخ به سؤالی درباره‌ی مدیریت مهاجران افغانستان افزوده است در هر جامعه‌ای که مهاجران افغانستانی هستند، طبیعتا بین آنان متخلف هم پیدا می‌شود، باید بررسی شود که این افراد مهاجر قانونی هستند یا غیرقانونی.

به‌گفته‌ی او، چند هزار نفر از مهاجران غیرقانونی متخلف در زندان‌ها هستند، اما این به معنای افغانستانی‌ستیزی نیست.

وحیدی علاوه کرده است که ساماندهی مهاجران افغانستان لازم است و در دستور کار قرار دارد.

در حال حاضر هم بازداشت و اخراج مهاجران افغانستان از ایران جریان دارد. در عین حال شهروندان افغانستان همچنان به‌گونه‌ی قانونی و غیرقانونی وارد ایران می‌شوند.

اخیرا پاکستان هم تصمیم گرفته است که مهاجران غیرقانونی را بازگرداند. این مهاجران تا اول نوامبر مهلت دارند که پاکستان را ترک کنند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا