افغانستان

هشدار درباره پس لرزه‌های زمین‌لرزه در غرب افغانستان

فرانک هوگربیتس، پژوهشگر هالندی، پس از وقوع زمین‌لرزه‌های شدید در غرب کشور هشدار داده است که «مردم هوشیار» باشند تا احتمال پس لرزه‌ها در روزهای آینده وجود دارد.

وی که پیش از این زلزله مرگ‌بار ترکیه را پیش‌بینی کرده بود، روز شنبه، ۱۵ میزان، در صفحه اجتماعی ایکس نوشته است که احتمال زمین‌لرزه قوی دیگری وجود دارد.

این پژوهشگر هالندی زمین‌لرزه جنوب ترکیه و شمال و غرب سوریه در سال گذشته را سه روز پیش از وقوع پیش‌بینی کرده بود.

هوخربیتس در آن زمان نوشته بود: «دیر یا زود زلزله‌ای به بزرگی ۷٫۵ در مرکز و جنوب ترکیه، سوریه، اردن و لبنان روی خواهد داد.»

طبق اطلاعات مرکز لرزه‌نگاری امریکا، ساعت ۱۱:۱۱ پیش از چاشت روز گذشته زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۶.۳ درجه ریشتر در عمق ۱۴ کیلومتری زمین در ولسوالی زنده‌جان هرات رخ داد.

در فاصله نیم‌ساعت چندین پس‌لرزه قدرت‌مند نیز به وقوع پیوسته است و آخرین پس‌لرزه‌ها پس از چاشت دیروز با مقایس‌های ۴.۹ و ۴.۸ درجه ریشتر در فاصله چند دقیقه در نُه و ۱۰ کیلومتری زمین ثبت شده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا